مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان؛

حضرت فاطمه الگوی کامل بشریت است | احیا و گسترش روضه خانگی در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم واکاوی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امسال در ۴ هزار خانه روضه خانگی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در جمع اصحاب رسانه با تسلیت ایام فاطمه گفت: گذر زمان از الگو بودن و اسوه بودن این حضرت کم نکرده و ایشان نمونه کامل از یک انسان واقعی است که هیچ وقت از مقامش کم نشد و در حوزه زندگی اجتماعی و یاوری امام به حق و ایستادگی در مقابل مستکبرین اعتراص زیبای ایشان در برابر انحراف اجتماعی از ابشان یک شخصیت ابدی و ماندگار ساخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: هر چه زمان بیشتری از عمر بشریت میگذرد و بشر هرچقدر باتجربه‌تر میشود نیازمندی بشریت به الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) بیشتر میشود و نشر صیام فاطمی برای بشر عدالتخواه و حق گو طراوت و تازگی و ضرورت دارد.

وی افزود: بزرگداشت فاطمیه بزرگداشت خوبی‌ها و تعظیم شعائر الهی است. حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد اجتماعی الگو است که یکی از مهمترین وجوه ایشان، استقامت در مقابل مستکبران زمانه و منحرفین فکری و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی است.

مهدوی حضرت فاطمه(س) را نمونه اعلا یک انسان خداباور،مبارز و فعال اجتماعی دانست و گفت: اگر بخواهیم برای زن امروز اجتماع نسخه کمال بخش ارائه دهیم کافی است به سیره آن حضرت توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه الگوی فاطمی مثال روشن و شفافی برای جامعه جهانی است، گفت: غربی ها الگوی زن انزوا گرای گوشه‌نشین را با تعریف غلط از زهد و عرفان از مشرق زمین ارائه دادند و در مقابل فمینیست ها نیز رها، بی‌قید و لاابلالی هستند، الگوی سوم زن از دل سیره فاطمی ارائه می شود که با رعایت عفت، حیا، معنویت و فضایل اخلاقی فردی و در عین حال پرشور و اثر گذار است.

مهدوی ادامه داد: فاطمه فقط الگوی برای زنان جامعه نمی‌باشد ایشان نمونه الگوی انسانیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری ایام فاطمیه در استان، اضافه کرد: مراسم ویژه گرامیداشت شهادت فاطمه زهرا (س) همراه با تشییع پیکر شهدای گمنام خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت ۸ صبح روز سه شنبه از معراج شهدای پاسداران رشت به سمت میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر احیا، حفظ و گسترش روضه خانگی در استان، این اقدام را موجب دوام و قوام خانواده دانست و افزود: احیا و اجرای روضه خانگی از جمله برنامه‌هایی است که موجب تقویت معنویت و برکت در بنیاد خانواده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی تعداد چهار هزار خانه از برگزاری روضه خانگی اعلام آمادگی کرده‌اند که این تعداد در سال گذشته ۲ هزار خانه بوده است.

مهدوی افزود: دشمن برای اینکه ایران قوی نباشد یکی از برنامه‌هایشان سست کردن بنیاد خانواده‌ها است. وقتی در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون انجام شد باید جامعه در برابر ویروس‌های بی‌عفتی و بی‌اخلاقی با روضه‌های خانگی واکسیناسیون شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها باید خباثت و دشمنی معاندین را به شفافیت اطلاع‌رسانی نمایند و یکی از مراتب جهاد تبیین نشر خوبی‌ها است، یادآور شد: دشمنان حتی سنت زیبای شب یلدا را تحریم کردند زیرا یلدا به برکت آموزه‌های اسلامی دارای صله رحم است.

Share