فرماندار انزلی عنوان کرد؛

جان گرفتن تالاب انزلی با برداشتن پل موقت منتهی به شنبه بازار روگا

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: با برداشتن یکی از پل های موقت کمربندی بندرانزلی که بر روی رودخانه منتهی به شنبه بازار روگا بود، جریان آب تالاب در آن محدوده تسهیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد پورخوش سعادت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی دو ماه اخیر و با دستور استاندار گیلان در رابطه با احیای تالاب انزلی اقدامات و پیگیری های لازم در این زمینه با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این اقدامات برداشتن یکی از پل های موقت کمربندی بود که بر روی یکی از رودخانه های اصلی منتهی به شنبه بازار روگا وجود داشت که جمع آوری شد.

پورخوش سعادت تاکید کرد: قرار بر این بود تا پل موقت در مدت کوتاهی جمع آوری شود ولی به دلیل متوقف ماندن احداث کمربندی نزدیک به ۲۰ سال از احداث پل گذشته بود و طی این مدت با کند کردن جریان آب همچون سد عمل کرده و گل و لای پشت آن جمع شده و مانع جریان آب تالاب به سمت دریا شده بود.

وی افزود: این امر علاوه بر بستن مسیر آب و تجمع گل و لای به دلیل پایه های فلزی پل که درون آب و دور از دید بود باعث بروز مشکلات و حوادث برای قایق ها می شد که با برداشتن این پل یک اتفاق مثبت برای قایقداران، صیادان و بهره‌برداران حوزه تالاب رخ داد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: در انجام این کار دخالتی در اکوسیستم تالاب نشد و تلاش بر این بود عبور و مرور قایق ها همچنین جریان آب تسهیل و تالاب از حالت مردابی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث کمربندی انزلی از دهه ۷۰ آغاز شده و تا به امروز به اتمام نرسیده، گفت: این پروژه در حدود ۱۵ کیلومتر پیش بینی شده که در حال حاضر نزدیک به هشت کیلومتر آن آسفالت شده و در مابقی مسیر نیز کارهای ابنیه و راه ها باقی مانده است.

Share