سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تغییرات ماهیتی و خدماتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست صمیمانه با جمعی از مدافعان حرم شاغل در دانشگاه با اعلام اینکه تغییرات ماهیتی و خدماتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده است، گفت: به کادرسازی با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی تأکید دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست صمیمانه جمعی از کارکنان و شاغلین مدافعان حرم دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور محمدرضا احمدی، مدافع حرم و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی؛ مرتضی فلاح کرکان، فرزند شهید و مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان ستادی دانشگاه با حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آغاز تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: با شروع به کار ما به‌عنوان خدمتگزار مردم در نظام سلامت استان، تغییرات ماهیتی و خدمت‌رسانی در سطوح مختلف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم نیاز به دیده شدن ندارند منت‌ها باید فرهنگ آن‌ها دیده شود، افزود: مدافعان حرم همچون مدافعان سلامت مایل هستند که ارزش‌ها و آرمان‌های آن‌ها که تا پای جان پیشرفته‌اند را نمایان کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجه تمایز حکومت اسلامی با سایر حکومت‌های رایج در دنیا، افزود: حکومت ما جمهوری اسلامی است و باید کارگزاران و مسئولان آن به‌گونه‌ای کار کنند که نمایانگر واقعی ارزش‌ها و فرهنگ دینی باشند.

بالو با بیان اینکه هیچ‌کدام از مدافعان حرم برای هوا و هوس و برای به دست آوردن مادیات از میهن و ارزش‌ها دفاع نکرده و وارد میدان جنگ نشده، تصریح کرد: مردم و به‌ویژه مسئولان باید قدردان کسانی باشند که برای حفظ جان و کیان و خاک و ارزش‌های آن‌ها، از جان شیرین خود گذشت کرده‌اند.

وی با اذعان به سرمایه مورد اعتماد و استواری همچون مدافعان حرم در بدنه دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: مدافعان حرم جز بهترین سرمایه‌های انسانی در جهت دفاع، رشد و بالندگی ملت هستند و این سرمایه ارزشمند در دانشگاه نیز باید به بهترین نحوه ممکن، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جایگاه والا و قابل‌احترام مدافعان در دیگر جوامع بشری اشاره کرد و گفت: کشورهای توسعه‌یافته نیز برای انتقال فرهنگ دفاع و نشان دادن ماهیت ایستادن در برابر دشمن، به سربازان، افسران و مدافعان کشور خود احترام می‌کنند.

بالو با تأکید بر اینکه در دوره جدید، مدافعان ارزش‌ها، رزمندگان و ایثارگران تکریم می‌شوند، افزود: این قشر جان‌نثار نشان داده برای حفظ دستاوردهای نظام، انقلاب و آبروی مردم حاضر است جان شیرین خود را فدا کند و یقیناً با اتکا بر همین روحیه، این قشر غیرقابل‌توصیف تکریم و موردحمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر کادرسازی با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی و حزب الهی تأکید ویژه دارم، افزود: تاکنون رویه در پیش گرفتن برنامه‌ها، طرح‌ها، اقدامات و حتی انتصاب‌ها نیز بر اساس همین مشی بوده و به حول قوه الهی این روحیه با صبر و صلابت و ایستادگی تداوم خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه، تشریحا به مطالبات، دغدغه‌ها و انتقادات مدافعان حرم پاسخ گفت و حل بخش اعظمی از آن‌ها را مشارکت فعالانه و همت مضاعف همه‌جانبه به‌ویژه مدافعان حرم و سلامت مردم دانست.

محمدرضا احمدی سنگری، مدافع حرم گیلانی و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه بالا و قرب مدافعان حرم در نزد خداوند، اظهار کرد: پای‌کار انقلاب هستیم و هرکسی که خود را پای انقلاب بداند، حامی وی خواهم بود.

وی با اذعان به اینکه باافتخار از بچه‌های بسیجی، ارزشی و مکتبی حمایت می‌کنم، افزود: هرکسی که حتی برای یک روز از حب دنیا گذشت و از خانواده دل کند و برای شهید شدن به کشور دیگری برای ارزش‌ها رفت، باید موردتکریم و حمایت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حرمت و عزت مدافعان حرم باید حفظ شود، گفت: گذشت، ایثارگری و رشادت ازجمله شاخص‌های مدافعان حرم بوده که تمام دغدغه آن‌ها دفاع از ارزش‌ها است.

احمدی با بیان اینکه حس خاصی به همه ایثارگران ازجمله مدافعان حرم دارم، خاطرنشان کرد: از ابتدای روز کاری خود در مجلس شورای اسلامی پیگیر امور و مطالبات ایثارگران به‌ویژه مدافعان حرم هستیم و خوشبختانه تاکنون در این مسیر توفیقاتی نیز حاصل‌شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به وجه الهی و اجتماعی مدافعان حرم و دیگر ایثارگران، تصریح کرد: برای حفظ ارزش‌ها در هر قشر و حوزه‌ای باید وسط میدان ماند و حرف‌ها را گفت چرا که مردم با دیدن مدافعان حرم یاد خدا در دل‌هایشان زنده می‌شود. گفتنی است، ایثارگران و شاغلین مدافع حرم دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست هرکدام به بیان دغدغه‌ها، آسیب‌ها، راهکارها و پیشنهادات خود برای بهبود سازوکارهای خدمت بهتر به مردم مواردی را مطرح کردند.

Share