مدیر کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ؛

برخی از شهرهای گیلان مستعد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ویژگی های فرهنگی برخی از شهرها و روستاهای استان گیلان به عنوان پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب کشور بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، با حضور در دفتر اداره کل مجامع فرهنگی با اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار که به منظور تبادل نظر در خصوص انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی توسط مسئولین شهرستانی، انجمن ها و گروه های مردم نهاد برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب صورت پذیرفت در خصوص چگونگی این اقدامات و نیز کیفیت و کمیت اجرای برنامه ها و پیش بینی فعالیت های خلاقانه تبادل نظر شد.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن حمایت از فعالیت های فرهنگی شهرها و روستاهای مختلف استان گیلان، برخی از شهرهای این استان را مستعد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران توصیف کرد.

اسماعیل جانعلی پور همچنین معرفی مفاخر کشور به جوانان و نوجوانان را از مهمترین مزایای معرفی مناطق مختلف کشور در طرح پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب عنوان و استان گیلان را به جهت چهره های فراوان فرهنگی و اثرگذار، منطقه ای دارای ظرفیت های چشمگیر عنوان کرد.

جانعلی پور اضافه کرد، کسب عناوین روستای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران در گرو تلاش جمعی مسئولین، مردم، خیرین و نیز دستگاه های فرهنگی استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار به نامزدی شهرهای لاهیجان و فومن در طرح پایتخت کتاب ایران در سال های گذشته اشاره و به فعالیت های متنوع مجموعه کتابخانه های عمومی و دیگر دستگاه های فرهنگی برای کسب این عنوان اشاره کرد.

یاسر تقوی همچنین از عزم مسئولین استانی برای معرفی ویژگی های فرهنگی و چهره های اثرگذار فرهنگی به مردم ایران خبرداد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان را از پیشگامان این حرکت دانست.

Share