مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد؛

اجرای مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در کل استان

محمد تقی مهدیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از اجرای مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضور امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در کل امورهای اجرایی توزیع برق استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: این مانور با هدف کاهش تلفات برق، آمادگی برای مقابله با بحران‌های غیر مترقبه، بهینه‌سازی و افزایش سطح پایداری شبکه برق‌رسانی به ویژه در زمان وقوع بحران برگزار شد.

وی افزود: این مانورها کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین حجم خاموشی، بیشترین میزان بهره‌وری در هنگام بحران حاصل شود.

محمد تقی مهدی زاده افزود: در این مانور یک روزه ۳۰۶ گروه از نیروهای شرکت توزیع برق استان حضور دارند که میزان آمادگی‌شان را در مواجه با بحران و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به شبکه‌های برق را در مواقع بحرانی به نمایش گذاشتند.

وی اصلاح و بهینه‌سازی سریع شبکه‌های برق هنگام بروز حوادث، کاهش خاموشی‌ها و تامین پایداری برق را از مهمترین محورهای مانور عملیاتی نیروها در هنگام بروز حوادث دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار داشت: خوشبختانه طی سالیان اخیر و به همت کارکنان پرتلاش شرکت و بصورت جاری شاهد اجرای طرح‌هایی نظیر برکناری شبکه فرسوده و جایگزین کردن آن‌ها با کابل خودنگهدار، تعمیرات پیشگیرانه، طرح جهادی افزایش تاب آوری، کلید‌های هوشمند کنترل شبکه و… هستیم که این موارد کمک شایانی به ارتقا پایداری شبکه‌های توزیع برق گیلان کرده است.

وی تاکید کرد: اینشرکت همواره در مقابل بحران‌های احتمالی آمادگی کامل دارد و در فصل سرد نیز باتوجه به تجربیات سالیان گذشته اکیپ‌های عملیاتی توزیع برق گیلان تجهیز شده و برای انجام اقدامات مورد نیاز آماده هستند.

مهدیزاده گفت: آسان‌ترین راه برای اعلام مشکلات برق از جمله خاموشی ها، خاموشی معابر و… اپلیکیشن کاربردی برق من می‌باشد که از طریق کافه بازار و پرتال توزیع برق گیلان به آدرس www.gilanpdc.ir در دسترس همگان است.

همچنین امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در اجرای این مانور گفت: تمامی دستگاههای امدادی و خدمات رسان استان موظفند براساس اعلام ستاد مدیریت بحران برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و کاهش خسارت‌ها طبق برنامه‌های محوری آماده عملیات و پاسخگوی مردم باشند.

گفتنی است جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان طی اجرای این مانور حضور داشتند و از تعدادی از امورهای توزیع برق استان حین اجرا بازدید بعمل آمد.

میزان آمادگی شرکت توزیع برق استان در برابر بحران مطلوب و مناسب است

مردای ضمن حضور در محل ستاد کشیک و مدیریت بحران توزیع برق گیلان با اقدامات صورت پذیرفته و میزان آمادگی اکیپ‌های عملیاتی اینشرکت از نزدیک آشنا شد.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاههای امدادی و خدمات رسان استان موظفند براساس اعلام ستاد مدیریت بحران برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و کاهش خسارت‌ها طبق برنامه‌های محوری آماده عملیات و پاسخگوی مردم باشند.

مرادی تاکید کرد: اهمیت برق در زندگی کنونی شهروندان کاملا واضح و روشن است و در صورت قطع برق جریان بسیاری از خدمات نیز دچار نقصان خواهد شد و این موضوع مسیولیت کارکنان توزیع برق گیلان به ویژه در زمان وقوع بحران‌ها سنگین‌تر می‌کند.
وی اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته از سوی توزیع برق گیلان برای افزایش پایداری شبکه‌های توزیع برق را شایسته تقدیر دانست و افزود: درکنار تمامی اقدامات و فعالیت ها، پاسخگویی صحیح و مناسب نیز در زمان وقوع بحران ها، اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: اپلیکیشن برق، بسیار مفید و کاربردی است و در زمان وقوع بحران، اطلاع‌رسانی راتسهیل کرده و در طرف مقابل خدمات‌رسانی را نیز سرعت می‌بخشد.

گفتنی است وی بهمراه محمدتقی مهدیزاده و جمعی از مسئولان توزیع برق گیلان، از امور‌های اجرایی اینشرکت و آمادگی آن‌ها بازدید میدانی بعمل آورد.


Share