امام جمعه بندر آستارا؛

کار سلبی در حوزه عفاف و حجاب جواب نمی دهد | باید افراد متخصص در اینباره حرف بزنند

باقری ارومی گفت: تجربه نشان داده کار سلبی در حوزه عفاف و حجاب جواب نمی دهد، چرا کار تشویقی و ایجابی را فراموش کرده و برخوردهای قهری را پیشنهاد می دهیم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان در مکان مصلی برگزار شد.

امام جمعه بندر آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به الگو بودن حضرت قاطمه زهرا (س) برای تمام زنان عالم اظهار کرد: ایشان یک مادر نمونه برای فرزندانش و الگویی برای تمام زنان عالم هستند.

محمدجواد باقری ارومی با اشاره به لزوم شناخت ویژگی ها و خصوصیات رفتاری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان کرد: برای الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) باید زندگی ایشان را مطالعه و از آن درس گرفت، خانم فاطمه زهرا(س) بیشتر از سخن گفتن، عمل می‌کرد و باید از این سیره درس زندگی گرفت.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به نامحدود بودن شخصیت حضرت فاطمه به مسئله عفاف و حجاب تصریح کرد: ایشان همواره در کنار سپاه اسلام بودند و بالاترین حضور سیاسی ایشان در دفاع از امامت و ولایت بود، تبیین شرح خطبه فدکیه و یادآوری مظلومیت اهل بیت به مردم نشان‌گر گستردگی و اثرگذاری رفتار و شخصیت والای ایشان است.

باقری ارومی حجاب و عفاف را یک مسئله دینی، فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: ادیان، مذاهب و اقوام مختلف همواره در تاریخ ایران برهنگی را ناپسند می شمردند و البته در مورد مسئله حجاب، باید افراد متخصص و صاحب سخن و کارشناس و نه دیگر افراد اظهار نظر کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد عده ای برای بستن حساب بانکی افراد بی حجاب تصریح کرد: این یک پیشنهاد خام و عجیب است، تجربه نشان داده کار سلبی در حوزه عفاف و حجاب جواب نمی دهد، چرا کار تشویقی و ایجابی را فراموش کرده و برخوردهای قهری را پیشنهاد می دهیم؟

باقری ادامه داد: طبق آمار رسمی حتی اگر قانون حجاب برداشته شود ۸۳ درصد مردم حجاب را رعایت خواهند کرد و باید در این زمینه با الگو برداری و برنامه ریزی درست اقدام شود.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: متاسفانه این شورا و مصوبات آن در کشور جدی گرفته نمی شود و باید با برنامه ریزی درست و دغدغه مندی به پایه ریزی برنامه های شورای انقلاب فرهنگی به سر منزل مقصود رساند.

Share