مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد:

هوای گیلان تا فردا پایدار است | ورود جریانات شمالی از عصر فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم استقرار سامانه پایدار جوی تا فردا در استان و وزش باد جنوبی و افزایش دما گفت: از فردا جریانات شمالی وارد گیلان شده و تا پایان هفته فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد دادرس با اشاره به نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا چهارشنبه در منطقه است.

وی اضافه کرد: بنابراین در این مدت روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در پاره‌ای نقاط وقوع پدیده مه یا مه آلودگی دور از انتظار نیست، اضافه کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی با توجه به وزش باد جنوبی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه جوی تا روز چهارشنبه فعالیت می‌کند، گفت: به تدریج از چهارشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، شرایط برای وزش باد شمالی و در پاره‌ای از
نقاط شدید، روند کاهش دما، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده تا آخر هفته مهیا می‌شود.

دادرس ادامه داد: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری، پاره‌ای نقاط مه و مه آلودگی، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه و گاهی افزایش ابر و دما و همچنین وزش باد جنوبی پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین افزود: دمای هوای شهر رشت نیز برای امروز بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی با بیان اینکه برای دریا خزر نیز افزایش ارتفاع موج از ظهر فردا چهارشنبه تا روز پنج شنبه پیش بینی شده است، گفت: سرعت وزش باد نیز ۱۳-۱۰ متر بر ثانیه در مناطق نزدیک و دور از ساحل پیش بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: همچنین ارتفاع موج دریا نیز یک تا یک و نیم متر در مناطق نزدیک و دور از ساحل پیش بینی شده است.

Share