نماینده رودسر و املش خبر داد؛

محور شلمان به املش در مرحله اخذ مجوزات تامین مصالح است | واگذاری پروژه به شرکت جهاد نصر حمزه

صفری ملک میان گفت: در حال حاضر پروژه محور شلمان به املش در مرحله اخذ مجوزات تامین مصالح قرار دارد و برای تکمیل فاز اول پروژه مذکور نمیتوان زمانبندی مشخصی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان در گفت‌وگو با دیارمیرزا در حاشیه بازدید از محور شلمان به املش گفت: این پروژه جزء پروژه‌های مهم شرق گیلان محسوب می شود و از ابتدای دوره نمایندگی ام رفع موانع اجرایی آن همواره جزء اولویت‌های کاری قرار داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه وی برای تعیین تکلیف و تسریع در اجرای پروژه شلمان به املش رایزنی‌های زیادی را انجام داده است افزود: در ابتدا فرصت یکساله ای به پیمانکار داده شد و پس از آنکه پیمانکار این پروژه نتوانست به تعهدات خود عمل کند بنابراین پروژه را ذیل ماده ۴۸ قرار دادیم.

صفری ملک میان ادامه داد: در مناقصه‌ برگزار شده شرکت جهاد نصر حمزه به عنوان پیمانکار برنده مناقصه معرفی شد.

وی با بیان اینکه پروژه محور شلمان به املش هم اینک در مرحله اخذ مجوزات تامین مصالح قرار دارد، افزود: در گام اول به ۶۰ هزار تن مصالح نیازمندیم که مقدمات لازم برای تامین مصالح انجام گرفته و منتظریم تصمیمات لازم هم برای استفاده از آن در مسیر اجرا و حمل و نقل آن به محل پروژه صادر شود تا بدینوسیله بتوانیم باند اول این محور را به بهره‌برداری برسانیم.

نماینده شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس  گفت: با توجه به فقر مصالحی که در شهرستانهای استان گیلان وجود دارد، موظفیم در این مسیر به نحوی عمل کنیم که به محیط زیست و بستر رودخانه‌های استان خسارت زیادی وارد نشود.

صفری ملک میان درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه محور شلمان به املش گفت: عمده اقدامات در حوزه بتن ریزی و آب راهها انجام شده و زمانی که بنده وارد حوزه نمایندگی شدم این پروژه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تلاش و رایزنی فراوان، سعی کردیم برای انتخاب پیمانکار جدید و تامین مصالح آن موانع پیش رو را از میان برداریم و در این راستا با فرمانداران دو شهرستان نیز هماهنگی شده است.

نماینده شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی در کشورمان عمدتا زمانبر است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل فاز اول پروژه مذکور نمیتوان زمانبندی مشخصی را اعلام کرد اما فرآیند حمل و نقل مصالح آن چیزی حدود سه تا چهار ماه زمان خواهد برد.

صفری همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پل کیازنیک املش گفت: برای این پروژه ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است و به ۷ میلیادر تومان دیگر برای بهره برداری نیاز دارد.

Share