مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد:

فرهنگیان باید نقش خود را به خوبی ایفا نمایند | در یک وضعیت خاص قرار داریم

فائزی با اشاره به اینکه همه همکاران باید در فضای معلمی، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، ادامه داد: همکاران باید کارهای سازنده انجام دهند تا دانش آموزان در مسیر آموزش و تحصیل و پویایی خود در مدرسه قدم بردارند و به دور از هرگونه توجه نادرستی به مسیر اعتلای خود ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گردهمایی مدیران و روسای آموزش‌و پرورش استان گیلان، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش واعضای شورای معاونین اداره کل در سالن کنفرانس مجتمع آموزشی رفاهی دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

محمد فائزی در این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به اینکه در این دستگاه فاطمیه انجام وظیفه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این جلسه گردهم آمدیم تا دقایقی را خدمت شما باشیم و موضوعاتی را پیرامون مسائل اداری و برنامه‌های آموزشی ارائه دهیم.

وی در ادامه افزود: ما در یک وضعیت خاص قرار داریم، یک دوران تحولی و با توجه به اینکه همه تلاش‌های ما در نهایت باید به دانش آموزان ختم شود، همه همکاران باید در خدمت دانش آموزان باشند و تمام تلاش ما باید معطوف به دغدغه دانش آموزان، آرامش آن‌ها در مدرسه و تعلیم و تربیت صحیح باشد. همچنین تمام تلاش همکاران باید با توجه به دانش آموزان و آینده سازان این کشور بوده واز آنجایی که آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند، همکاران ما باید با این فرمول‌ها و ویژگی‌ها آشنا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص اینکه مدیران مدارس نسبت به آداب ارتباط با نوجوانان آگاهی کامل داشته باشند، گفت: عرصه تعلیم و تربیت، عرصه سنگینی است و اصل در این بین دانش‌آموزان هستند و با توجه به کمیته فوریت‌ها باید اتاق فکر تخصصی وجود داشته باشد و همیشه در موارد فیزیکی و مدیریتی کمیته‌ها حاضر باشند. همچنین باید از ظرفیت اولیا استفاده شود.

فائزی در ادامه تصریح کرد: با دانش آموزان صحبت نموده و هشدارها را بیان کنید و در ادامه از اولیا دعوت نمایید.

وی با اشاره به اینکه همه همکاران باید در فضای معلمی، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، ادامه داد: همکاران باید کارهای سازنده انجام دهند تا دانش آموزان در مسیر آموزش و تحصیل و پویایی خود در مدرسه قدم بردارند و به دور از هرگونه توجه نادرستی به مسیر اعتلای خود ادامه دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به اهمیت پژوهش سراها اشاره و اظهار داشت: پژوهش سراها باید محل رفت و آمد و خیزش دانش آموزان برای آینده بلندی باشد که آینده انتظار او را میکشد. اگر دانش آموز در مدرسه به امر پژوهش روی آورد در دانشگاه هم آن را ادامه خواهد داد و پژوهشگری توانمند خواهد شد.

وی همچنین اشاره داشت: موانع انجام طرح شهید سلیمانی در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و رفع گردید و در این موارد همکاری دهیاری ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها وجود خواهد داشت. توجه به طرح شهید سلیمانی بسیار حائز اهمیت است و آخرین مهلت برای افتتاح این طرح‌ها در سطح نواحی و مناطق ۳۴ استان تا پایان دهه فجر می‌باشد.

فائزی در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش اشاره و افزود: در این جلسات باید مسائل و مشکلات خود را پیرامون موضوعات آموزشی و مدیریتی ارائه نمایید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به اینکه آموزش باید همراه با تولید باشد، گفت: هنرستان‌ها ظرفیت تولیدی بسیار خوبی دارند و زمینه‌سازی مناسب برای بازاریابی و عرضه تولیدات هنرستان‌ها صورت گرفته است. از آنجایی که استان گیلان دبیرخانه کشوری آموزش همراه با تولید است، از ظرفیت هنرستان‌ها برای تولید استفاده گردد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه مدیران و روسای ادارات، نظرات و مطالب خود را ارائه نمودند.

Share