نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

طرح انتخاب شهردار بهتر-شورای برتر در دستور کار کمیسیون امور داخلی مجلس

فرخی میکال با بیان اینکه الگوی تناسبی برای انتخاب شهردار بهتر-شورای برتر در دستور کار کمیسیون امور داخلی قرار گرفته است، گفت: با این روش مردم بر اساس شهردار توانمند به شوراها رای خواهند داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، رسول فرخی میکال اظهار داشت: انتخابات مجلس و شوراهای اسلامی دو اولویت مهم کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از اصلاح روند در برگزاری شفاف انتخابات آینده مجلس توسط این کمیسیون خبر داد و ابراز داشت: این اصلاحات که با معیارهای قانونی در حال انجام است در هزینه‌ها و تبلیغات صورت می‌گیرد به نحوی که مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه الگوی تناسبی برای انتخاب شهردار بهتر – شورای برتر در دستور کار کمیسیون امور داخلی قرار گرفته است ابراز داشت: در این طرح هرکسی قبل از معرفی خود به عنوان کاندیدای شورای شهر باید شهردار برتر خود را معرفی کند و یقیناً در این صورت مردم بر اساس شهردار توانمند به شوراها رای خواهند داد.

فرخی میکال اذعان کرد: اگر در انتخابات افراد درستی را انتخاب کنیم، می توانیم بزرگترین عامل در جهت حل مشکلات کشور را برنامه‌ریزی و ایجاد کنیم فلذا در گام دوم انقلاب هیئت‌های اجرایی و نظارت باید نهایت دقت را در تایید صلاحیت ها داشته باشند تا افراد سالم و توانمند مسئولیت کشور را بر عهده بگیرند.

عضو فراکسیون حمایت از محصولات کشاورزی در ادامه با تاکید بر اینکه اعضای این فراکسیون با وزیر جهاد کشاورزی جلسات متعددی برگزار کردند افزود: قیمت محصولات کشاورزی و واردات برنج به نحوی که کشاورزان دچار آسیب و خسارت نشوند از جمله موضوعات مهم این جلسات بود.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس اذعان کرد: متاسفانه در فصل برداشت برنج به جای حمایت از کشاورزان برنج وارد می‌شود، لایروبی انهار و لاینینگ کردن به کندی پیش می‌رود و امروز کشاورزان گیلان با مشکل جدی ادامه فعالیت خود قرار گرفته‌اند.

فرخی میکال در مورد نحوه تعامل نمایندگان استان گیلان برای پیگیری پروژه‌ها و مباحث ملی ابراز داشت: نمایندگان گیلان در این حوزه کاملا متحد و همراه هستند و آزاد راه، راه آهن ، بیمارستانها، زباله سراوان و رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب از جمله بحث های مهم آنان در رایزنی با مسئولان کشوری است.

وی استان گیلان را مکان دوم مردم ایران خواند و با اشاره به اینکه هزینه‌های مردم گیلان ملی و بودجه‌های آن استانی است، یادآور شد: مردم گیلان در طول ۴۲ سال با داشته‌های خود و اندک آورده ملی زندگی کرده‌اند و باید توجه جدی‌تری به آن مبذول شود.

فرخی میکال از جذب ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای جاده سیاهکل به دیلمان خبر داد و عنوان کرد: راه بازکیاگوراب به سیاهکل هم پروژه مهم دیگری است که دو سال پیگیر آن بودم و سازمان برنامه و بودجه درصدد است ضمانت کند که ۲۷۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شود.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس در مورد آسفالت جاده ابریشم-سیاهکل-کلیشم-دیلمان، خاطرنشان کرد: برای برخی از این راهها توانستیم اعتبار آسفالت را اخذ کنیم و از آنجایی که در داخل استان اعتباری برای راههای روستایی وجود ندارد حتما پیگیرم تا از طریق ملی رضایت نسبی مردم را فراهم کنم.

Share