با انتخاب نژاد نهال بادام، بزرگترین تولید کننده میوه بادام در ایران باشید

در این بخش ما به شما بهترین نهال بادام را معرفی خواهیم کرد  خصوصیات آن ها را بیان می کنیم تا راحت بتوانید بهترین نهال بادام را انتخاب کنید.

اگر شما به تناژ فروش بادام درختی در کشور ایران دقت کنید، چندین هزار تن بادام درختی در بازار داخلی و بازارهای منطقه، عربی و اروپایی به فروش می رسد.  بادام جز دانه های روغنی می باشد، نه تنها خوشمزه بوده، بلکه به خاطر فواید و ارزش غذایی بالایی که دارد، در طب سنتی و پزشکی نوین توصیه فراوانی به مصرف آن می شود.  منظور از مطالب گفته شده این است که  بخاطر مصرف بالای این محصول اگر شما به دنبال احداث مزارع جهت کسب درآمد هستید، خرید نهال بادام یک گزینه مناسب برای شما می باشد.

محال است شما به خانه یک ایرانی به هنگام عید و یا شب یلدا بروید، جهت پذیرایی شما از ظرف آجیلی که حاوی بادام باشد استفاده نکنند. این میزان از مصرف بادام در داخل و خارج از کشور نشانگر پرتقاضا بودن این محصول است. اگر شما بتوانید نژاد برتر بادام را شناخته و آن را از نهالستان معتبر خریداری کنید، مطمئن باشید بعد از چند سال تمام سرمایه شما بازگشت خورده و کسب درآمد بالا خواهید داشت.

images_1669279378.webp

منظور از برترین نژاد بادام چیست؟

وقتی صحبت از بهترین نژاد بادام می شود تمامی توجه ها به این مسئله جلب می شود که منظور از برترین نژاد بادام چیست؟ چرا یک نژاد بادام نسبت به نژاد های دیگر طرفدار و تقاضای زیادی دارد. درخت بادام مانند دیگر نهال ها نژاد های گوناگونی داشته برای هر جو و شرایط آب و هوایی باید از نژاد خاص آن استفاده کرد. با این وجود می خواهیم ویژگی برترین ارقام نهال بادام موجود در نهالستان را برای شما بازگو کنیم، که عبارتند از:

۱- بادام هایی می باشد که چیزی حدود ۴۰ الی ۵۰  درصد وزن آن را مغز بادام تشکیل می دهد، یعنی سنگینی مغز بادام  کاملا مشهود بوده، در حالی که برخی از نژاد معمولی بادام وجود دارد که کمتر از ۳۰ درصد آن از مغز تشکیل می دهد.

۲- معمولا بادام های دیرگل به عنوان بادام پربازده در میان خریداران نهال و درخت بادام شناخته شده است. بیشتر مناطق کوهستانی که دارای آب و هوای سرد هستند، مشتاق خرید این نژاد بادام می باشند.

تاثیر خرید نهال بادام نژاد برتر بر میزان بازدهی باغ

یکی از مهمترین وظایف احداث کننده باغ بادام درختی خرید درخت بادام با کیفیت از معروف ترین و معتبرترین نهالستان شمال غربی کشور می باشد. خرید نهال  از بهترین ارقام موجود می تواند به احداث باغ بادام پربار با سود بیشتر کمک زیادی کند.

اگر شما به فکر احداث باغ بادام هستید، یا می خواهید زمین قبلی خود را توسعه دهید، و عمر اقتصادی درختان بادام شما تمام شده و به دنبال جایگزین کردن آن هستید، بهتر است در ابتدا از مشاوره متخصصین با تجربه نهالستان برتر نهایت استفاده را ببرید.

در سایت نهالستان شماره تماس هایی وجود دارد، شما می توانید به طور مستقیم با مشاوران و مهندسین گیاهپزشکی در ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسید. تجربه نشان داده است، اگر شما در اول راه اقدام به خرید نهال با نژاد برتر کنید سریعتر به در آمد خواهید رسید.

images_1669279417.jpg

شناخت بهترین رقم بادام در ایران بر چه اساسی است

البته باید به یک نکته اساسی هم اشاره کنیم که با اطمینان خاطر به هر کسی نمی توان گفت کدام نژاد بادام برترین نژاد می باشد. چون چندین نژاد برتر نهال بادام وجود دارد که با توجه به ویژگی ها و شرایط خاص اقلیمی به عنوان بهترین نژاد شناخته شده است.  برخی از نژادها به صورت دیمی رشد می کنند، میزان مقاومت آنها بسیار بالا است، برخی از نژادها دیرگل بوده و برخی دیگر پوست نرم و نازکتر دارند. تمامی این ها به عنوان یک مزیت شناخته می‌ شود، ولی برای مشخص کردن بهترین نژاد درخت بادام در ایران باید به منطقه ای که می خواهند باغ بادام در آنجا احداث شود، دقت کرد.

انواع نژاد برتر نهال بادام

در این بخش ما به شما بهترین نهال بادام را معرفی خواهیم کرد  خصوصیات آن ها را بیان می کنیم تا راحت بتوانید بهترین نهال بادام را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نهال گردو میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

https://bartarnahal.ir/%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85

بادام فرانیس

از معروفترین ارقام نهال بادام در جهان می باشد، دارای پوست خشک کاغذی است. بیشتر وزن آن مغز بود و جزو نهال های پربار شناخته شده می باشد، از معایب این رقم این است که به دلیل پوست کاغذی بودن ممکن است پردگان میوه آن را به راحتی بخورند، بنابراین برای مناطی که پرنده زیاد نیست، مناسب می باشد.

بادام آذر

 بادام آذر به عنوان بهترین نهال بادام دیرگل شناخته شده است، جزوه نژاد های پیوندی به حساب می‌ آید. این رقم اصلاح شده نژاد ایتالیایی است. کیفیت خیلی بالایی داشته و برترین ویژگی آن نیمه کاغذی بودن این نژاد می باشد و همچنین این رقم برای کاشت د رمناطق دیم عالی جواب می دهد. باردهی بادام آذر بعد از دو سال است. سن اقتصادی آن نیز بالاتر از نژادهای دیگر می باشد. بیشتر کشاورزان و باغداران شمال غربی کشور خواهان خرید بادام آذر دیرگل هستند، چون مقاومت آن در برابر سرمای بهاره بالا است.

بادام تونو

بادام تونو در بین بادام های سنگی بهترین گزینه می تواند باشد، این رقم بادام علاوه بر این که دیرگل هست، زودبازده هم می باشد و بعد از دو سال شروع به باردهی می کند، بادام تونو یک رقم کاملا اقتصادی بوده و در هکتار باردهی خوبی دارد.

یک راهنمایی کاربردی و جامع برای خرید بهترین نهال بادام و احداث باغ بادام

جالب است بدانیم که آماده کردن باغ برای کاشت نهال بادام بسیار راحت تر و کم زمان برتر از انتخاب نوع درخت بادام برای کاشت در این باغ می باشد.

شما برای آغاز احداث باغ بادام و جلوگیری از اتلاف وقت می‌توانید قبل از انتخاب و خرید نهال با کیفیت بادام ابتدا خود باغ را آماده کنید. برخلاف نهال های میوه بهترین زمان برای کاشت درخت بادام پاییز و زمستان به هنگام سرمای هوا و کاهش دما می باشد.

images_1669279432.jpg

آشنایی با نهال مرغوب بادام اصلاح شده

واقعا خالی از لطف نیست که به اندازه یک یا دو خط در مورد نژاد اصلاح شده درخت  بادام صحبت کنیم، منظور از ارقام نهال بادام اصلاح شده این است که این نوع نهال ها به گونه تولید شده اند تا در برابر تغییر ناگهانی جعبه هوا کاملا مقاوم هستند. همچنین در برابر بسیاری از بیماری ها آفت و حشرات موذی استقامت کافی داشته و میزان استفاده از کود و سموم گیاهی و آفت کش ها را به حداقل می رسانند، در حال حاضر در کشور ایران تمام ارقام نهال های اصلاح شده رو تولید و عرضه می کند، برای خرید نهال بادام اصلاح شده می توانید با کارشناسان برتر نهال تماس حاصل فرمایید.

ویژگی سایت های برتر فروش نهال مرغوب بادام

اگر شما بخواهید ویژگی سایت های برتر فروش اینترنتی نهال مرغوب و باکیفیت بادام را در نظر بگیرید می توانید از نمونه سایت های خارجی دیدن کنید. محتوا ثبت شده در این سایت ها تماماً  تماما بر پایه و اساس علم گیاه شناسی قرار گرفته است.

راهکارهایی که برای ارائه اطلاعات استفاده کرده اند، همچنین درج آگهی  و تبلیغات متناسب با سایت، ایجاد تخفیف های سالانه برای فروش انواع محصولات شان باعث دیده شدن سایت های خارجی مانند سایت http://www.willisorchards.com/category/almond-trees به صورت بین المللی شده است.

خوشبختانه در کشور ما نیز با پیشرفت علم IT در دهه‌های گذشته، سایت های اینترنتی توانسته‌ اند جوابگوی نیاز داخلی بازار کشور باشند. بطور مثال می توان سایت برتر نهال را نام برد که علاوه بر تامین نیاز داخلی به دنبال راه اندازی سایت های بین المللی و صادرات انواع نهال میوه به کشور های منطقه می باشد.

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

دفتر : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

Share