حتی یک ‌روز تأخیر و کوتاهی نسبت به اصلاح این محور غیر قابل بخشش است

انتقاد امام جمعه خمام از وضعیت تعریض و بهسازی جاده مرگ؛ بودجه قطره‌ چکانی چاره ساز نیست

خطیب جمعه خمام گفت: مردم منطقه چندین سال‌ است که از وضعیت جاده خمام به خشکبیجار در رنج و عذاب هستند، چه بسیار خانواده‌‌هایی که در این جاده داغدار فرزندان و عزیزان خود شدند به گونه‌ای که این مسیر به جاده مرگ معروف شده، بارها از طریق تریبون نماز جمعه و جلسات مختلف این‌ مشکل مطرح شده اما متأسفانه تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام هادی حبیبی، امام جمعه شهر خمام، با اشاره به اینکه محور خمام به خشکیبجار که یکی از محورهای فرعی شهرستان خمام و از آن به‌عنوان جاده مرگ در شهرستان رشت نام برده می‌شود، اظهار کرد: این جاده یکی از محورهای پرخطر کشور است که سالانه تصادف‌های وحشتناکی را در این محور شاهد هستیم. این جاده استراتژیک و پر تردد که تنها راه مواصلاتی غرب به شرق استان گیلان بوده و فاقد کمترین معیارهای استاندارد جاده‌ای است. از سال ۱۳۹۵ این محور در دست تعریض و بهسازی قرار گرفت اما به دلایل مختلف بارها متوقف شد و مسکوت باقی ماند.

وی با بیان اینکه کاهش آمار مرگ و میر و صدمات جانی در مسیرهای مواصلاتی یکی‌ از دغدغه‌ها و مطالبات مردم این منطقه است، افزود: نقص ایمنی و بروز تصادفات متعدد در محور خمام به خشکبیجار، ضرورت تعریض این محور را دو چندان کرده، ادامه این‌روند مخاطره‌آمیز زمینه‌ساز بسیاری‌ از مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی است.

حبیبی با اشاره به لزوم تأمین اعتبار برای اتمام این پروژه تصریح کرد: انجام پروژه بهسازی و تعریض با تخصیص بودجه‌های محدود و قطره‌ چکانی استانی چاره‌ساز نبوده و نیست؛ باید جلسه فوق‌العاده برای هم‌افزایی دستگاه‌ها در این زمینه برگزار‌ شود و به‌صورت جهادی این کار را به سامان برسانند.

امام جمعه خمام افزود: مردم منطقه چندین سال‌ است که از وضعیت جاده در رنج و عذاب هستند، چه بسیار خانواده‌‌هایی که در این جاده داغدار فرزندان و عزیزان خود شدند به گونه‌ای که این مسیر به جاده مرگ معروف شده، بارها از طریق تریبون نماز جمعه و جلسات مختلف این‌ مشکل مطرح شده اما متأسفانه تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

وی خواستار ورود مسئولان استانی به‌ویژه استاندار و مسئولان کشوری به وضعیت بلاتکلیف پروژه بهسازی و تعریض محور مواصلاتی خمام به خشکبیجار شد و گفت: از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود حل این مشکلات را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند زیرا این جاده‌ها در شأن بخش خمام نیست. ده‌ها پیر و جوان در این‌ سال‌ها به‌خاطر عدم اصلاح وضعیت این‌ محور جان خود را از دست داده‌اند. حتی یک ‌روز تأخیر و کوتاهی نسبت به اصلاح این محور غیر قابل بخشش است.

Share