نماینده رودسر و املش در مجلس خبر داد

پیشرفت ۶۵ درصدی درمانگاه شبانه روزی چابکسر | سهمیه جذب ۱۲۰۰ پرستار برای گیلان

نماینده رودسر و املش در مجلس، پیشرفت فیزیکی مرکز خدمات جامع سلامت چابکسر را حدود ۶۵ درصد دانست که نیازمند جذب اعتبار است و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه اورژانس رحیم آباد نیز با اعتبار اولیه دو میلیارد تومانی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد صفری در حاشیه بازدید از مرکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت چابکسر در گفت وگو با خبرنگاران، سلامت را یکی از اولویت های کشور به ویژه به دنبال شیوع کرونا دانست و اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به امر سلامت، تمام تلاش خودمان را معطوف به حوزه بهداشت و درمان کردیم.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای شاخص های بهداشت و درمان شهرستان های رودسر و املش، افزود: رودسر یک بیمارستان و املش نیز یک بیمارستان دارد، اما قدم های خوبی برای تجهیز برخی از واحدهای درمانی و تکمیل دستگاه های پزشکی از جمله سی.تی اسکن و اکسیژن ساز این بیمارستان ها برداشته شده است.

نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از ساخت چند خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خبر داد و تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستای کاکرود در دست اجراست و با تخصیص اعتبار قالب توجهی به مرحله بهره برداری رسیده است.

حجت الاسلام صفری همچنین پیشرفت فیزیکی مرکز خدمات جامع سلامت چابکسر را حدود ۶۵ درصد دانست که نیازمند جذب اعتبار است و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه اورژانس رحیم آباد نیز با اعتبار اولیه دو میلیارد تومانی آغاز شده است.

وی خواستار مساعدت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت تکمیل زیرساخت های بهداشت و درمان رودسر و املش شد و بیان کرد: علیرغم عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان استان و پایین بودن شاخص ها، رودسر رتبه دوم گیلان در حوزه بهداشت و درمان را دارد.

نماینده رودسر و املش همچنین از تکمیل کادر بهداشت و درمان استان خبر داد و عنوان کرد: جهت تامین نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان کشور سهمیه های استانی داده شده و لذا سهمیه گیلان ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پرستار است و منتظر وزارت بهداشت برای صدور مجوز و فراهم سازی مقدمات جذب هستیم.

Share