آیت‌الله فلاحتی: بی‌توجهی به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منجر به افزایش فساد می‌شود

محمدمهدی صدیقی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان شد

در مراسمی که با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد محمدمهدی صدیقی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی و از زحمات حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر پیشین قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در مصلی رشت با اشاره به نقش اثرگذار و بازدارنده‌ی این فریضه‌ی الهی در ارتکاب آحاد جامعه به منکرات اظهار کرد: تقویت ایمان و باورهای جامعه مستلزم انجام بهینه‌ی فریضه‌ی مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

وی نقش آفرینی در عرصه‌ اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: این فریضه‌ مهم دینی و الهی رسالتی همگانی است و هرگونه انفعال و تعلل در عرصه‌ امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج فساد و بی‌بندوباری در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی بیان کرد: همین فریضه‌ مهم امر به معروف و نهی از منکر بوده که در دوره‌های مختلف، موجب حفظ و ارتقاء فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی شده و اجازه‌ نداده هیچ فرهنگ بیگانه‌ای در جامعه‌ اسلامی غالب شود.

فلاحتی تحقق عینی اهداف پیش‌بینی شده در حوزه‌ امر به معروف و نهی از منکر را مستلزم نقش‌آفرینی و تعامل منطقی مجموعه‌ ارکان جامعه دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز و ترویج منکرات باید تامل و تفکر کرد و در پرتو تقویت نقاط قوت و ظرفیت‌های بالقوه‌ی فرهنگی و اجتماعی به مهار تهدیدات و آسیب‌های مختلف اجتماعی پرداخت.

در این مراسم، محمدمهدی صدیقی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی و از زحمات حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر پیشین قدردانی شد.

Share