تازگی و طراوت را با انجیر به ثروتم هدیه دادم

کمبود درآمد و تورم موجود در بازار موجب شده تا بسیاری از افراد از طراوت و سر زندگی خود را از دست بدهند اما من با ورود به حوزه انجیر و شروع کسب وکار جدیدم توانستم به ثروت بسیار زیادی که مورد نظرم بود برسم.

کمبود درآمد و تورم موجود در بازار موجب شده تا بسیاری از افراد از طراوت و سر زندگی خود را از دست بدهند اما من با ورود به حوزه انجیر و شروع کسب وکار جدیدم توانستم به ثروت بسیار زیادی که مورد نظرم بود برسم.

انجیر تازه

میزان آب مورد نیاز درخت انجیر تازه را نمی توان بر اساس یک دستورالعمل مناسب معین نمود زیرا کشور ایران، کشوری چهار فصل بوده و دامنه ی تغییرات دمایی در آن بسیار گسترده است با این حال تنها با بررسی رطوبت در عمق های مختلف خاک و تطبیق آن با ظاهرش می توان به بهترین زمان آبیاری درختان میوه انجیر دست پیدا کرد.

در ارتباط با میزان آب مورد نیاز درخت انجیر باید دانست یک آب کامل با فاصله ی طولانی نسبت به یک آبیاری نیمه سیر یا نیمه کامل و زود به زود، ارجحیت دارد. به طور کلی می توان گفت آنقدر باید به خاک درخت انجیر آب داده شود که خاک تا عمقی که به وسیله ی ریشه ها اشغال شده است سیراب شود (درست همانند آبیاری درخت سیب).

آبیاری سطحی هرگز برای انجیر مناسب نیست و غالبا به وسیله ی ریشه های علف هرز و یا تبخیر از بین می رود.

انجیر استهبان

خواص انجیر استهبان خشک، به قدری زیاد است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. این میوه خشک، منبع غنی از ویتامین ها است و به دلیل طعم مطبوعی که دارد، در بین خانواده ها محبوبیت زیادی دارد.

انجیر خشک، بسیار شیرین، نرم و گوشتی است و خمیر این میوه، به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود. زیرا گزینه ای سالم تر از ساکارز است. از آن، مربا و حلوا های خوشمزه درست میکنند و همچنین در کیک و پودینگ اضافه می شود.

انجیر، یک درخت برگریز است. به این معنی که در پاییز شاخ و برگ خود را از دست می دهد و در بهار برگهای جدیدی می روید. این درخت، با شاخه های سنگین و پیچ خورده رشد می کند.

انجیر سیاه

برگهای درخت انجیر سیاه به رنگ سبز روشن، به حالت تکی و بزرگ هستند که دارای سطح مودار ناهموار و در قسمت زیرین دارای موهای نرم است. درخت انجیر، دارای گلهای کوچک با میوه های سبز است و حشرات گرده افشان، از طریق دهانه ای در بالای میوه، وارد گلها می شوند. بیشتر گل های درخت انجیر ماده هستند و نیازی به گرده افشانی ندارند.

انجیر، یک میوه نرم با پوست نازک است. قسمت گوشته انجیر قرمز بوده و تمامی بخش های این میوه قابل خوردن است.

شکوفه انجیر، یک گل کوچک گلابی شکل و یا به شکل زنگوله دارد، که متعلق به خانواده توت است و از نظر علمی Ficus carica  نامیده می شود. انجیر، میوه بومی خاورمیانه، آسیا و ترکیه است و همچنین به طور تجاری در ایالات متحده و اسپانیا کشت می شود.

Share