به همت انجمن شعر و ادب رشت

برگزیدگان نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل تجلیل شدند+ گزارش تصویری

آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل، به همت انجمن شعر و ادب رشت با اجرای سعید بیابانکی و با حضور و شعر خوانی اساتید برجسته کشوری همچون محمدکاظم کاظمی، ناصر فیض و نیز شاعران برگزیده در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل، از سری برنامه‌های کنگره بین المللی میرزا کوچک چهارشنبه شب ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ به همت انجمن شعر و ادب رشت و با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

این برنامه با اجرای سعید بیابانکی و با حضور و شعر خوانی اساتید برجسته کشوری همچون محمدکاظم کاظمی، ناصر فیض و نیز شاعران برگزیده برگزار شد.

در بخش بومی؛ معصومه اپروز و محمد اقدامی نفرات اول و سید جلال قریشی نفر دوم شدند و عماد آل کثیر و ناصر دوستی نیز در این بخش تقدیر شدند.

در بخش شعر آزاد؛ ریحانه جهانی نفر اول و مجتبی صفدری و سجاد حقیقت‌شناس در این بخش تقدیر شدند.

در بخش شعر کلاسیک؛ حسین خزائی نفر اول، عبدالرضا کوهمال جهرمی نفر دوم و ایوب پرندآور نفر سوم، معرفی و محمدجواد الهی‌پور در این بخش تقدیر شد.

در بخش شعر کودک و نوجوان نیز قاسم بای نفر اول، منیره هاشمی نفر دوم و فاطمه نقی زاده نفر سوم شدند.

همچنین در بخش ترانه رضا نیکوکار به عنوان نفر اول معرفی و از حسین صبح‌خیز نیز در این بخش تقدیر شد.

پیش از برگزاری مراسم معرفی و تجلیل از تقدیرشدگان؛ از خانواده شهید ناصر پیروی رئیس فقید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال که در حین انجام وظیفه و قبول مسئولیت حفظ و صیانت از عرصه طبیعی، توسط سودجویان و آزمندان سرمایه‌های ملی ایران اسلامی به شهادت رسید، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از کتاب نهضت جنگل در شعر معاصران و منتخب آثار نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل تحت عنوان «بیدار مثل جنگل» رونمایی شد.

کنگره ملی شعر سردار جنگل از سری برنامه‌های کنگره بین المللی میرزا کوچک در سال ۱۴۰۱ است.

Share