با استفاده از قانون جذب به ثروت فراوان رسیدم

از طریق قانون جذب توانستم به دنیای تجارت وارد شوم. من اکنون در حوزه ی سنگ گچ خام سمنان فعالیت دارم و سالیانه سود زیادی از به دست می آورم. در ادامه در رابطه با سنگ گچ بیشتر صحبت خواهد شد.

از طریق قانون جذب توانستم به دنیای تجارت وارد شوم. من اکنون در حوزه ی سنگ گچ خام سمنان فعالیت دارم و سالیانه سود زیادی از به دست می آورم. در ادامه در رابطه با سنگ گچ بیشتر صحبت خواهد شد.

سنگ گچ

گچ از دوران باستان شناخته شده است.

مجسمه ساز یونانی قرن چهارم قبل از میلاد، لیسیپوس سیکیونی، اولین کسی بود که از سنگ گچ شفاف خالص برای مجسمه خود استفاده کرد.

احتمالاً اولین ماده معدنی بود که در سال ۱۶۹۵ توسط آنتون ون لیوونهوک، دانشمند طبیعی هلندی، که در اصل یک تاجر در دلفت و بنیان گذار میکروسکوپ بود، زیر میکروسکوپ مورد مطالعه قرار گرفت.

زمانی که گچ کریستالی خالص باشد شفاف و گچ بسیار سفید است، با این حال، اغلب، با توجه به مواد افزودنی موجود، زرد یا قهوه ای است. سنگ گچ کاربرد زیادی در صنایع گوناگون دارد که با قیمت مناسب میتوانید خریداری کنید. سنگ گچ یک سنگ طبیعی، نمک فلزی کلسیم است.

معمولاً به صورت تبخیر از انحلال سنگ آهک در اثر قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک ناشی از فعالیت های آتشفشانی تشکیل می شود.

چنین کریستال هایی در بسترهای رسی به عنوان کریستال شناور یافت می شوند ، جایی که بدون اتصال به ماتریس کاملاً تشکیل می شوند.

اما در ساختار خود حاوی آب است که انیدریت فاقد آن است. بسیاری از نمونه های انیدریت آب را جذب می کنند و به گچ رایج تر تبدیل می شوند.

سنگ گچ خام

یکی از بزرگترین معادن سنگ گچ خام در استان سمنان قرار دارد و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، سنگ گچ سمنان بسیار معروف و شناخته شده است؛ این ماده از سولفات کلسیم تشکیل شده است، علاوه بر سمنان استان های بوشهر و بندرعباس هم دارای معادن سنگ گچ هستند.

نام دیگر سنگ گچ، ژیپس است که از آن برای کاهش دادن شوری خاک استفاده می شود و در کشاورزی بسیار پر کاربرد است، سنگ گچ خام عمده برای تولید مصالح ساختمانی و ملات نیز کاربرد دارد و با قیمت مناسب به فروش می رسد.

سنگ گچ و پودر گچ از انفجار در این معادن حاصل می شود؛ از ویژگی های مهم سنگ گچ سمنان می توان به خلوص بالای آن و رنگ سفیدی که دارد اشاره کرد، مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع سنگ گچ از معادن استان سمنان استخراج می شود که رتبه اول را در کشور دارد، حجم زیادی از سنگ گچ را، آب خشک تشکیل می دهد که به این آب، آب تبلور گفته می شود.

سنگ گچ به حالت محلول در آب دریا وجود دارد و از نوع سنگ های رسوبی است، سنگ گچ به حالت های بلوری، مرمری، غیر بلوری و خالص وجود دارد؛ از سنگ گچ حتی میتوان برای درمان سوختگی و اگزما استفاده کرد، حتی می توان از آن در کرم های پا و یا در شامپوها هم استفاده کرد.

گچ های نسوز هم وجود دارند که از آنها بیشتر در صنایع شیشه سازی و ریخته گری استفاده می کنند.

سنگ گچ سمنان

یکی از مواد معدنی شناخته شده در بازار ساخت و ساز سنگ گچ سمنان شفاف سفید خالص است که علاوه بر ساخت و ساز در خیلی از صنایع دیگر کاربرد دارد و هر صنفی بنا به نیاز خود آن را استفاده می کند سنگ گچ در پی گذراندن مراحلی از معدن استحصال می شود و به کارخانه منتقل می شود تا برای استفاده آماده شود. با ما همراه باشید تا شما را با مراحل تولید سنگ گچ ساده آشنا نماییم و کاربردهای مختلف آن را شرح دهیم سنگ گچ جزو مواد معدنی در صنعت حساب می شود و طرز استحصال آن از معادن بسیار جالب است. سنگ گچ با نام دیگری هم چون سولفات کلسیم شناخته شده است و با فرمول شیمیایی Caso4 2h2o در صنعت گوناگونی دارد مراحل استحصال سنگ گچ بسیار سخت و سنگین است تمام محصولات تولید شده از سنگ گچ دارای خواص یکسان ولیکن کاربردهای مختلفی دارند که هرکدام بنا به موقعیت و کارآیی خود متفاوت هستند.

Share