معاون وزیر میراث فرهنگی با حضور در بندرانزلی مطرح کرد:

انزلی؛ دروازه ورودی اقتصاد گیلان | وجود زیرساخت های گردشگری استاندارد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گفت: شهرستان بندر انزلی می‌تواند دروازه ورودی اقتصاد استان گیلان و حتی استان‌های شمالی کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جواد واحدی در حاشیه جلسه هم اندیشی درخصوص حریم شهری و تعیین تکلیف میدان امام خمینی (ره) بندرانزلی که در هتل سفیدکنار این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان بندر انزلی می‌تواند دروازه ورودی اقتصاد استان گیلان و حتی استان‌های شمالی کشور باشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در این شهرستان زیبایی‌های خاص از جمله دریا، جلگه، بندر، رودخانه و تالاب وجود دارد، تصریح کرد: این جاذبه‌ها را در کنار هم در کمتر جای دنیا می‌توان پیدا کرد.

وی با اشاره به بازدید از پتانسیل‌های مختلف گردشگری بندر انزلی گفت: زیرساخت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد؛ از جمله ۱۶۴ واحد اقامتی اعم از هتل متل، هتل آپارتمان و زیرساخت‌های مختلف گردشگری که بالاتر از نرم کشوری و استانداردهای لازم در حوزه زیرساخت گردشگری است.

واحدی با تاکید بر اینکه باید موانع و مشکلات این حوزه بررسی و رفع شود، افزود: در زمان پیک مسافر، پذیرش در اقامتگاه‌ها به صورت کامل انجام می‌شود و در قسمتی از سال این اقامت‌ها کمتر است لذا می‌خواهیم برنامه سفر را که شش ماهه دوم سال گردشگری کم داریم توزیع کنیم و این مسئله مشمول استان گیلان و شهرستان بندر انزلی هم خواهد بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تاکید رئیس جمهور همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص رفع مشکلات و مسائل مربوط به حرایم که مشکلات و موانعی برای مردم ایجاد کرده است، متذکر شد: می‌خواهیم میراث فرهنگی و جاذبه‌های میراثی را حفظ کنیم و وظیفه ما صیانت از این جاذبه هاست.

وی اضافه کرد: بعضی از این حرایم برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند که با حفظ این سیاست‌ها باید این مشکلات را بازنگری کنیم و در عرصه‌ها پیشنهاد جدید داده و مشکلات مردم را حل کنیم.

Share