مدیر کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

افتتاح ۳۱ پروژه ورزشی در هفته تربیت بدنی و ورزش با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ورزش کردن یک کلاس درس برای آمادگی بهتر جهت زندگی سالم درآینده است. امروز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان بر هر اقدام دیگری اولویت دارد، توانستیم اعتبار لازم را برای ساخت سالنی استاندارد جهت برگزاری مسابقات کشوری دریافت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فائزی در مراسم افتتاح طرح شهید سلیمانی و آغاز مسابقات المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان که به صورت نمادین در منطقه کومله برگزار شد با اعلام این خبر افزود: با افتتاح این پروژه‌ها که حدود ۱۶ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، حدود ۱۰ هزار متر مربع هم به فضای ورزشی گیلان افزوده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان بر هر اقدام دیگری اولویت دارد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با همکاران در وزارتخانه داشتیم، توانستیم اعتبار لازم را برای ساخت سالنی استاندارد جهت برگزاری مسابقات کشوری دریافت کنیم و در همان ابتدای کار، این پول‌ها به حساب مدارس مجری واریز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص اینکه این موفقیت‌های بزرگ با همراهی مدیران مدارس، شهرداران، بخشداران و تمای دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش میسر شد، تصریح کرد: اگر ما منطقه کومله را به عنوان منطقه نمادین برای افتتاح پروژه‌های استان در نظر گرفتیم به یمن همین پیشتازی در اتمام پروژه‌ها بود و لازم است که قدرشناسی خود را از همه همراهان بیان دارم. قطعاً با این همدلی‌ها در عرصه‌های مختلف مدارس ما قد خواهند کشید، دانش‌آموزان ما نیرو و انرژی خواهند گرفت و در آینده ثمرات آن را مشاهده و هرگز این افتخارات گم نخواهد شد.
فائزی همچنین در ادامه عنوان کرد: بیش از ۱۳ میلیارد تومان فقط تجهیزات مربوط به هنرستان‌های خودمان را در قالب یک کاروان مفصل تحویل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان دادیم، حتی بعضی از این اقلام رقم‌های میلیاردی داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش کردن یک کلاس درس برای آمادگی بهتر جهت زندگی سالم درآینده است، گفت: ما در آینده نیاز به سیاستمداران با تحمل داریم و این تحمل با تمرین در همین کلاس‌های ورزشی و فعالیت‌های ورزشی انجام و شکل خواهد گرفت.

گفتنی است در طرح شهید سلیمانی در سطح استان گیلان؛ ۲۳کلاس درس تربیت بدنی، ۱۶ مدرسه پویا، ۳۴ زمین چمن مصنوعی، ۳۴ زمین ساحلی و چهار سالن ورزشی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
امسال و در هفته تربیت بدنی پروژه‌هایی شامل؛ ۳ زمین چمن مصنوعی و ۷زمین ساحلی، ۱۵ کلاس درس تربیت بدنی و ۶ مدرسه پویا با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان افتتاح می‌گردد.

Share