مهر با تکذیب خبر فارس؛

هیچ یک از زندانیان اوین روی مین نرفته است | علت وقوع آتش سوزی هنوز مشخص نیست

حوالی حدود ساعت ۹:۳۰ بود که در فضای مجازی اخباری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در زندان اوین منتشر شد؛ در پی این حادثه هیچ یک از زندانیان زندان اوین در ناآرامی های شب گذشته، روی مین نرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حوالی حدود ساعت ۹:۳۰ بود که در فضای مجازی اخباری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در زندان اوین منتشر شد.

قوه قضائیه شب گذشته اعلام کرد: پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون آتش سوزی مهار و خاموش شده است. نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

در رابطه با علت وقوع آتش سوزی هنوز هیچ منبع رسمی از دستگاه قضا توضیحاتی را مطرح نکرده است و صرفاً به درگیری بین عده‌ای از زندانیان اشاره شده است.

شب گذشته اخبار ضد و نقیضی درخصوص شنیده شدن صدای چندین انفجار در محل بازداشتگاه اوین در رسانه‌ها منتشر شد که یکی از رسانه‌ها در خبری مدعی شد که تعدادی از زندانیان در حین فرار وارد محوطه میدان مین اطراف بازداشتگاه اوین شده‌اند و این صدا مربوط به انفجار مین بوده است.

بر همین اساس با پیگیری‌های خبرنگار مهر مشخص شد خبر روی مین رفتن زندانیان اوین و به طبع آن شنیدن صدای انفجار، کذب است و صحت ندارد.

لازم به ذکر است بر اساس دستورالعمل سازمان زندان‌ها، بازداشتگاه، محل نگهداری موقت متهم تحت قرار تأمین کیفری که با دستور کتبی مقام قضائی یا قانونی صلاحیت‌دار، به آنجا معرفی شده و تحت مدیریت یا نظارت سازمان است و شامل بازداشتگاه‌های عمومی، امنیتی، انتظامی یا نظامی می‌باشد

Share