به مناسبت هته تربیت بدنی و ورزش صورت گرفت؛

نخستین هنرستان دولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی دخترانه گیلان افتتاح شد

نخستین هنرستان دولتی تربیت بدنی و علوم‌ورزشی دخترانه گیلان با حضور محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز در شهرستان بندرانزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین هنرستان دولتی تربیت بدنی و علوم‌ورزشی دخترانه گیلان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز در شهرستان بندرانزلی به بهره برداری رسید.

محمد فائزی در آیین افتتاح این هنرستان با اشاره به افتتاح این طرح منحصر به فرد در استان گیلان، خاطرنشان کرد: افتتاح مدرسه تربیت بدنی موجب خرسندی همه ما است و ارزش والای آن به جهت این است که توسط خیرین مدرسه ساز انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان‌ها ظرفیت‌ها و استعدادهای مختلفی دارند، افزود: یکی از آن استعدادهایی که ما در مسیر تعلیم و تربیت باید به فکر شکوفایی آن باشیم، همین استعداد بدنی و فعالیت‌های بدنی در قالب فعالیت‌های ورزشی است و از اینکه استان گیلان این فرصت را در قالب یک مدرسه به دست آورده که ما بر قله شکوفایی این استعداد تلاش کنیم تا انشالله امسال نیز این رخداد تکرار بشود.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در این مسیر همت کردند، اظهارنمود: وجود خیرین و ایثار و فداکاری‌ها آن‌ها در طول تاریخ همواره ادامه داشته و در این شهرستان در یک مدرسه و فعالیت آموزشی و پرورشی موجب ایجاد شور، نشاط و شادابی در نوجوانان این شهرستان گردید تا انشالله دانش آموزان در این مدرسه سنگ بنای افتخارات استان و کشور شوند.

این هنرستان ۱۰ کلاسه شامل ۷ کلاس آموزشی و ۳ کلاس تمرین ورزشی در دو طبقه و ظرفیت ۱۷۰ دانش آموز در رشته‌های حسابداری و تربیت بدنی افتتاح شده است.

همچنین برای احداث این هنرستان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت مشارکتی هزینه شده که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیرین مدرسه ساز و ۸۰۰ میلیون هم توسط اداره کل نوسازی مدارس گیلان هزینه شد.

گفتنی است، این مکان در گذشته به عنوان دبیرستان دخترانه بوده و بیش از ۲۰ سال بلا استفاده بود.

Share