فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

دستگیری تعدادی از مهاجمین و تروریست‌ها در زاهدان | وضعیت زاهدان به سمت‌وسوی آرامش رفته

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری تعدادی از مهاجمین و تروریست‌های درگیری امروز در زاهدان خبر داد و گفت: آنچه مهم بوده محرک بودن این افراد در بحث‌های تجزیه‌طلبی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سردار احمد طاهری عصر جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها پیرامون حادثه امروز زاهدان اظهار داشت: هم‌زمان با خاتمه نماز جمعه و هنگام خروج نمازگزاران از مصلای زاهدان تعدادی افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلا بود کردند.

وی ادامه داد: این حمله بلافاصله با واکنش سریع مأموران پلیس مواجه شد و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

دستگیری تعدادی از مهاجمین و تروریست‌ها در این درگیری

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری تعدادی از مهاجمین و تروریست‌ها در این درگیری بیان کرد: تعداد مهاجمان و جمعیتی که اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران کردند بالا بود که در چند هسته اقدام به تیراندازی و اقدامات تروریستی کردند.

سردار طاهری با تأیید مجروح و کشته شدن تعدادی در جریان این حادثه تروریستی بیان کرد: تعدادی از مأموران انتظامی هم در جریان این حمله مجروح شدند.

وی یادآور شد: بلافاصله پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی وارد عمل شده و اقدامات مقابله‌ای را انجام دادند که تعدادی از مهاجمین شناسایی و دستگیر شدند.

تعدادی سلاح از تروریست‌ها به‌دست‌آمده است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با اقدامات انجام شد تعدادی سلاح هم به‌دست‌آمده است.

سردار طاهری بیان کرد: آنچه مهم است تروریست بودن این افراد است که در سایر مناطق و در بحث‌های تجزیه‌طلبی محرک بودند.

وی ادامه داد: با آگاهی و هوشیاری خود مردم و همکاری مردم تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

وضعیت زاهدان به سمت‌وسوی آرامش رفته است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان همچنین از حمله به سه کلانتری دیگر هم خبر داد و گفت: این حملات شدید نبوده است و تنها در کلانتری ۱۶ شاهد شدت حمله و خسارات بالا بودیم.

سردار طاهری همچنین در مورد وضعیت کنونی زاهدان بیان کرد: وضعیت به سمت‌وسوی آرامش رفته است و پلیس و دستگاه‌های امنیتی پای‌کار آمده‌اند.

با اقتدار جلوی افراد فرصت‌طلب را خواهیم گرفت

وی با بیان اینکه در محله شیرآباد مشکلی نداریم، از مردم تقاضا کرد که همچنان همکاری و مساعدت با پلیس داشته باشند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجازه هیچ حرکتی را به این افراد نخواهیم داد و با اقتدار جلوی افراد فرصت‌طلب را خواهیم گرفت.

Share