امیرعبداللهیان: اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم

اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران توافق کرد | فن درلاین: مجبوریم که مقامات ایرانی را مواخذه کنیم

چهار دیپلمات اروپایی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه اطلاع دادند که کشورهای اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران در پی رویدادهای اخیر ایران در رابطه با مرگ مهسا امینی به توافق رسیده‌اند و وزرای خارجه این کشورها دوشنبه آتی این تحریم‌ها را رسمی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا چهارشنبه توافق کردند تا برخی از مقامات عالی رتبه ایرانی را بدلیل سرکوب گسترده معترضان به مرگ مهسا امینی تحریم کنند.

سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت اتحادیه، به این توافق دست پیدا کردند و حالا نوبت وزرای خارجی این کشورهاست تا تحریم ها را تایید و نهایی کنند.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه آینده در لوکزامبورگ در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد.

همزمان اورزولا فن درلاین، رییس کمیسیون اروپا در سخنرانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه مطالبات زنان و جوانان ایرانی، از اصول اولیه «اتحادیه اروپا» می باشد، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا هر چه سریعتر مسئولان سرکوب مردم  را مورد تحریم قراردهند.

رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی خود مدعی شد: «مجبوریم که مقامات ایرانی را بدلیل سرکوب زنان مواخذه کنیم. زمان آن رسیده است و باید آنها را تحریم کنیم. خشونت شوک آوری که به مردم ایران تحمیل می شود نباید بی پاسخ باقی بماند.»

امیرعبداللهیان روز گذشته در توییتی در پی گفت‌وگوی خود با وزیر خارجه فرانسه نوشته بود: با خانم کولونا، وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفتگو کردم. توافق کردیم احترام و منافع متقابل باید بر روابط حاکم باشد. هم نظر بودیم که با خشونت و ترور باید مقابله شود. به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کردم. گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.

Share