کوچکی نژاد در نطق میان دستور:

آشوب‌ها نشانه نتیجه عملکرد غلط دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور است

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهاده‌های آموزشی باید پاسخگو باشند زیرا این آشوب‌ها نشانه نتیجه عملکرد غلط فرهنگی و تربیتی مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) و در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در پی پیروزی‌های ملت ایران در صحنه‌های سیاسی، داخلی و بین المللی به مانند سرود سلام فرمانده که در بیش از ۸۰ کشور دنیا اجرا شد و نیز راهپیمایی عظیم اربعین و خنثی‌سازی توطئه در عراق توسط مراجع تقلید؛ دشمن به دنبال فضاسازی در داخل و پیرامون کشور بود.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، افزود: حادثه فوت خانم امینی موجب اندوه و نگرانی همه مردم گردید اما نکته اینجاست که آیا صحیح است از یک فوت و اتفاق، کشته‌سازی کنیم و کلیات نظام را مورد تهدید قرار دهیم و به جان و مال مردم خسارات وارد نماییم و حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را که با خون صدها هزار شهید آبیاری شده در دنیا مورد هجمه قرار دهیم.

وی ادامه داد: سخن من با جوانان احساساتی نیست بلکه با همکاران نماینده و برخی از نخبگان سیاسی و اجتماعی است که از پول بیت المال برای خود جایگاهی قائل هستند است. احزاب و گروه‌های سیاسی را چه شده تا کشور دچار حادثه کوچکی می‌شود عقده گشایی می‌کنند و با مخالفان نظام مانند حزت کوموله، دموکرات و تجزیه طلبان هماهنگ می‌شوند. شاید ملت ایران از قصورات شما در فتنه‌های سال‌های ۷۸.۸۸، ۹۶ و ۹۸ می‌گذشت اما امروز از قوه قضائیه اشد مجازات را برای سران احزاب و شخصیت‌هایی که مردم را تحریک کرده و آتش‌بیار معرکه بوده‌اند و نیز نمایندگان و شخصیت‌های ورزشی و هنری بی‌انصاف و همچنین هنرمندانی که سعی می‌کردند کشته‌سازی کنند و آشوب را شعله‌ور نمایند طلب می‌نمایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار برخورد با کسانی را داریم که به نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدوم حمله مسلحانه کردند و به طور جدی باید مورد تعقیب قرار بگیرند. به جوانان عزیز و نخبگان اصلاحات و جریانات سیاسی نصیحت می‌کنم که وقت آن رسیده است که از سران خائن اصلاحات فاصله بگیرند و پیرو جریان اصلاحاتی باشند که با آرمان‌های امام (ره)، خون شهدا، حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز پایبند باشد چرا که آنان سران خائن و سرسپردگان بیگانگان هستند و خواهان عزت ایران اسلامی نیستند.

کوچکی نژاد، تصریح کرد: از مسئولین نظام انتظار می‌رفت درایت بیشتری داشته باشند، چه بسا لازم نبود برخی سخنان و موضع گیری‌ها را مطرح کنند تا خدایی ناکرده شائبه‌ای نان و نشان آن‌ها نباشد و نیز تحریک‌آمیز نباشد. در این روزهای فتنه هر کسی سعی می‌کند برای نان و نام خود از صحنه و آرایش جدید سوء استفاده کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شتابزدگی صدا و سیما در دعوت از برخی چهره‌های بی‌هویت در نشست‌های مناظره‌ای جای تامل دارد، در حوادث فتنه تنها راه نجات انسان‌ها توجه به رفتار، گفتار و کردار امام جامعه است. مشاهده کردید رهبر معظم انقلاب چگونه به این صحنه نگاه می‌کند. مسئولان کشور چرا صحنه حادثه را شفاف برای مردم تبین نمی‌کنند و مردم را در شبه می‌اندازند.

وی، عنوان کرد: نهاده‌هایی مانند صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان و بسیاری از وزارتخانه‌هایی که از بیت المال برای افراد مسئله دار و خائن چهره سازی می‌کنند باید پاسخگو باشند. حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهاده‌های آموزشی باید پاسخگو باشند زیرا این آشوب‌ها نشانه نتیجه عملکرد غلط فرهنگی و تربیتی مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: ضمن تشکر از بسیجیان سلحشور، نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و مردم همیشه در صحنه گیلان لازم می‌دانم تشکر و قدردانی خود را تقدیم جوانانی کنم که زمانی مشاهده کردند دشمن داخلی و خارجی از احساسات آن‌ها سوء استفاده کرده و به مساجد، قرآن و پرچم جمهوری اسلامی هتک حرمت می‌کنند صف خود را از آن‌ها جدا نمودند و یقین می‌دانم هیچ اهانتی از سوی این جوانان به ارزش‌های نظام صورت نگرفته و نمی‌گیرد. همین مردم رشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن فتنه سال ۸۸ را خنثی کردند و حماسه ماندگار هشتم دی ماه را به وجود آوردند که مورد تحصین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه این مردم پیرو قهرمان نهضت جنگل میرزا کوچک جنگلی هستند و وفاداری خود را قبل و بعد از انقلاب و در تمام صحنه‌ها به نظام و انقلاب ثابت کرده‌اند، افزود: به رئیس جمهور تذکر می‌دهم زیرا قول داده بود که در پرداخت‌ها و استخدام‌ها به عدالت رفتار کند. بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کمتر ۶ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنند در حالی که در بسیاری از دستگاه‌ها نیز بیش از ۱۵ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌نمایند.

Share