ناآرامی های زاهدان؛

۸ نفر از اشرار مسلح ناامنی‌های زاهدان بازداشت شدند | اشرار مردم عادی را با گلوله هدف قرار دادند

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۸ نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، شمس آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تاکنون ۸ نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه، اشرار مردم عادی را با گلوله هدف قرار دادند، گفت: بر مبنای گزارش‌های اولیه، افرادی قصد داشتند بعد از ایجاد ناامنی به هر طریقی از منطقه خارج شوند که این افراد در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستم اطلاعاتی کشور قرار گرفته‌اند.

شهردار: ۲۳دستگاه ماشین‌آلات شهرداری دیگر قابل استفاده نیست

شهردار زاهدان گفت: در پی بروز ناامنی‌های اخیر در شهر زاهدان ۲۳ دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری زاهدان اعم از آتش نشانی، پس ماند و ماشین آلات سنگین عمرانی براثر آسیب های وارده توسط افراد ناشناس، دیگر قابل استفاده نیست.

محمد امین براهویی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برآورد میزان خسارت وارده در حال انجام است، اظهارداشت: این نوع ورود به موضوعات اغتشاش و اقداما به تخریب اموال عمومی نشان دهنده این است که مردم عادی چنین اقداماتی را قطعا انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته یکی از ایستگاه‌های آتشنشانی زاهدان کاملا طعمه حریق شد که در این حادثه ماشین آلات این ایستگاه از بین رفت.

شهردار زاهدان بیان کرد: همچنین در حادثه دیگر دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی در حین امدادرسانی و اطفای حریق دچار آسیب جدی شد و آتش نشان نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در پی ناامنی شبانه روز گذشته خسارت زیادی به ماشین آلات شهرداری وارد شد؛ این در حالی است که شهرداری زاهدان به دلیل شرایط درآمدی از وضعیت مناسبی برخودار نیست.

براهویی افزود: بروز اتفاقات اخیر و خسارت وارد کردن به اموال عمومی نشان می‌دهد صف اغتشاشگران از مردم عادی جداست.

وی تصریح کرد: همچنین ماشین آلات جمع آوری زباله در زاهدان در نقاط مختلف توسط مخلان امنیت به آتش کشیده شد که این سبب شده است شهرداری زاهدان در زمینه جمع آوری زباله در محلات دچار مشکل شود.

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای جان برکف انتظامی و امنیتی برای تامین امنیت ملت بزرگ ایران از بذل جان و خون خود دریغ ندارند و به مزدوران و ایادی وابسته به استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچگونه شرارت ناامنی و شیطنت نخواهند داد.

روابط عمومی قرارگاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق نیز اعلام کرد با شهادت یکی از بسیجیان طرح امنیت اهل سنت در پی حوادث تروریستی روز جمعه زاهدان، تعداد شهدای این حادثه به ۴ تن افزایش یافت.

مردم زاهدان ظهر روز گذشته بعد از پایان نماز جمعه، شاهد حمله تروریست های مسلح و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی، نظامی و متعاقبا درگیری و تیراندازی کور آنان در معابر عمومی سطح شهر و تخریب اموال عمومی بودند.

Share