فواید سیمان سفید نانو که تا کنون نمی دانستید

یکی از جدیدترین نوع سیمان، سیمان سفید مدرن می باشد که در بازارهای سراسر کشور این محصول قابل یافت بوده و برای تهیه بلوک سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه برای نمای بیرونی ساختمان به جای سنگ ازمصالح مهم و پرکاربرد مانند سیمان سفید یا عایق رطوبتی بتن لیسه ای و از ماله پروانه ای برای تسطیح آن استفاده می شود این نوع بتن به دلیل عملیات پرداخت ناشی از فشار وارده بر آن دارای مقاومت بیشتری نسبت به ماله دستی می باشد و چون قیمت ارزان تری نسبت به بقیه مصالح داشته است و برای اجرای کفپوش بهترین و مقاوم ترین بستر برای کف پوشهای پلی یورتان و اپوکسی است که نوع پرداخت و صیقلی کردن آن  باید به حداقل رسیده باشد و  در هنگام اجرای آن برای سطحهای بدون موج باید دقت بیشتری کرد.

همانطور که می‌دانید مهمترین اجزا در صنعت ساختمان سازی بتن و ملات است که با مخلوط کردن سیمان و ماسه تشکیل می شود که بتن  اولین بار به دوران رومیان باز می گردد ‌که از مخلوط خاکستر آتشفشانی درست کردند و رومیها اولین کسانی بودند که برای کف کشی بناهای خود از سیمان استفاده کردند و بعدها کشورهای زیادی در این حوزه فعالیت داشتند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

استفاده از این نوع مصالح علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به نما می بخشد در برابر شرایط جوی، رطوبت و بارندگی بسیار مقاومت دارد و همچنین تنوع رنگ بندی آن بسیار بالا می باشد و می توانید از رنگهای ترکیبی در طراحی نماهای سیمانی با شکلهای مستطیل، لوزی و مربع استفاده نمائید.

به طور کلی سیمان سفید و سیاه تفاوتهایی با هم دارند قیمت سیمان سفید به دلیل آنکه در فرایند تولید آن چون برای نما کاری و تمیزکاری از آن استفاده می شود باید ابزار و ظروفی که ملات سیمان سفید را در آن درست می کند باعث تغییر رنگ روغنی آن نشود و به همین دلیل قیمت آن نسبت به سیمان سیاه گران تر می باشد.

سیمان سفید نانو

با پیشرفت تکنولوژی و فناوریهای روز بسیاری از تولیدکنندگان انواع مصالح ساختمانی را با شیوه های نوینی تولید کرده اند که سیمان سفید نانو جز یکی از آن موارد می باشد و این سیمان بیشتر درنمای ساختمان به کار می رود و دیگر مشکلاتی مانند رطوبت، آب و همچنین ترک خوردگی سیمان نخواهید داشت و در هنگام استفاده از پوشش نانو باعث جلوگیری از ریزش قطرات باران و زرد شدن نمای سیمان می شود و هیچ گونه آلودگی و کثیفی دیگر جذب آن نمی شود.

سیمان سفید به علت داشتن پستی و بلندی به سرعت گرد و خاک و آلودگی هوا را به خود جذب می کند راحتی آب داخل آن نفوذ پیدا می کند و باعث ترک خوردگی آن در بناهای مختلف می شود که با استفاده از مواد نانو سیمان باعث می شود.

سیمان سفید نانو

امروزه برای نمای بیشتر ساختمانها از سیمان سفید نانو استفاده می کنند.

 سطح نما آب گریز و هیچ گونه تغییری در بافت و ظاهر آن نشود و با کمک این فناوریها می ‌توانید مصالح مقاوم تر و با کیفیت تری را برای ساختمانهای خود به کار ببرید و می توان به مشخصاتی چون ضدیخ زدگی، مقاومت بالا در مقابل اشعه آفتاب، مقاومت بالا دربرابر بارانهای اسیدی، صرفه جویی در انرژی، اجرای آسان و ماندگاری بالا اشاره کنیم که در صورت خرابی سیمان و یا خش بر روی آن مواد نانو قابلیت خود را از دست نمی دهد.

سیمان سفید مدرن

یکی از جدیدترین نوع سیمان، سیمان سفید مدرن می باشد که در بازارهای سراسر کشور این محصول قابل یافت بوده و برای تهیه بلوک سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد و خرید آن به آسانی توسط مصرف کنندگان امکان پذیر بوده و جهت خرید آن باید به بازار این محصول در شهر خود مراجعه نمایید.

در تولید این محصول به نسبت دیگر انواع سیمان مثل سیمان خاکستری نوعی پیچیدگی خاصی وجود دارد و خوب است بدانید که آهک هیچ نقشی در سفید کردن سیمان ندارد، البته ممکن است خیلی از مواد در سفید کردن سیمان سفید به کار برده شوند ولی از آهک استفاده ای نمی شود.

اما در حالت کلی آهک و رس در تشکیل سیمان سفید مدرن نقش مهم و اصلی دارند، جالب است بدانید که رنگ سیمان خاکستری به این سبب است که از سولفات آهن و سولفات منیزیم در ساخت آن بهره برده می شود، البته دود حاصل از سوخت سیمان در تیره شدن رنگ آن بدون نقش نمی باشد.

بنابراین برای سفید سازی رنگ سیمان به هیچ وجه نباید در ساخت آن از سولفات آهن و منیزیم بهره برداری کرد و برای ایجاد نشدن دود باید از سوخت مناسب استفاده نمایید، به همین جهت برای ساخت و تولید سیمان باید از خاکی استفاده شود که مقدار سولفات آهن و منیزیم آن حتی الامکان از ۸ درصد کم تر بوده و از طرفی برای عدم تشکیل دود و جلوگیری از ایجاد رنگ خاکستری در آن از سوختهای فسیلی به خصوص گاز استفاده نمایید.

Share