اظهارات قابل تامل مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه:

تحریم‌های ایران شدیدتر هم می‌شود | صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست!

مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایران تحت تحریم‌ها باقی می‌ماند و این تحریم‌ها سخت‌تر نیز می‌شود که اگر بخواهم صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انتخاب، راسیا-۱ (Россия-۱)، شبکه تلویزیونی دولتی روسیه در برنامه‌ای گفتگو محور، حملات پهپادی اخیر روسیه به زیرساخت‌های اوکراین را مورد بررسی قرار داد. مجری برنامه در ابتدا درباره این حملات گفت: در پایتخت اوکراین دوباره صدای آژیرهای هشدار حمله هوایی شنیده می‌شود. امروز نهمین روز از آغاز به گوش رسیدن این هشدارهاست و تا کنون متوقف نشده است. ما آن‌ها را تحت فشار استراتژیک نگه داشته ایم. آنتون گراشنکو، مشاور وزارت امور داخلی اوکراین تصویری از لاشه یک پهپاد ما یا ایران به نام Geran-2 یا شاهد ۱۳۶ را منتشر کرده است.

در ادامه «کنستانتین سیمونوف» مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه به عنوان یکی از کارشناسان برنامه، درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین، گفت: من می‌خواهم چند کلمه‌ای درباره ایران حرف بزنم. ما با ایران همواره رابطه سخت و پیچیده‌ای داشته‌ایم و نمی‌توانیم آنطور که آمریکایی‌ها ادعا کرده اند، بگوییم ایران همیشه شریک ما بوده است.

وی افزود: چه در دوره شوروی و چه پسا شوروی، رابطه ما با ایران همواره کاملا پیچیده بوده است، اما اکنون می‌بینیم که ایران یک انتخاب سیاسی جدی کرده که این کشور را تحت تحریم خواهد برد. اتحادیه اوپا در حال اعمال تحریم‌هایی است و ۵ دسامبر به عنوان شروع دور ششم و هشتم تحریم‌ها معین شده است. ما نیز منتظریم تا ببینیم چگونه می‌شود.

مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه گفت: ایران تحت تحریم‌ها باقی می‌ماند و این تحریم‌ها سخت‌تر نیز می‌شود که اگر بخواهم صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست. در آینده ما باید وارد روابط مشارکت اقتصادی شویم و برنامه‌های جاه طلبانه‌ای برای سرمایه‌گذاری، از جمله سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران داریم.

Share