مهم ترین نکات در خرید تابلو برق صنعتی

امروزه سه نوع تابلو برق شامل تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق فشار متوسط و فشار قوی در دسترس شما قرار دارند. با مشورت یک کارشناس خبره، ابتدا نوع دستگاه مورد نیاز خود را مشخص کنید. این اولین قدم برای انتخاب تابلو برق مناسب خواهد بود.

تابلوهای برق صنعتی تجهیزاتی حیاتی برای توزیع صحیح انرژی الکتریکی در مدار هستند. تابلو برق در واقع مرکز برق یک مجتمع یا تأسیسات است و اگر به درستی ساخته یا نگهداری نشود، نه تنها می تواند دردسرهای زیادی را ایجاد کند، بلکه خطرات ایمنی زیادی را نیز برای شما به همراه دارد. بنابراین، انتخاب تابلو برق مناسب از یک تامین کننده قابل اعتماد بسیار مهم است. این مقاله به شما کمک می کند که قبل از هر اقدامی برای خرید، نکات مهم و کلیدی مورد نیاز را به خوبی بررسی کنید و بهترین تصمیم را در خرید دستگاه مدنظرتان بگیرید.

تابلو برق

معیارهای انتخاب تابلو برق

به طور کلی، مجموعه ای از فاکتور و عوامل، در فرآیند خرید تابلو برق اثرگذارند. ما در ادامه مهم ترین این موارد را برای شما گردآوری کرده ایم:

نوع تابلو برق

امروزه سه نوع تابلو برق شامل تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق فشار متوسط و فشار قوی در دسترس شما قرار دارند. با مشورت یک کارشناس خبره، ابتدا نوع دستگاه مورد نیاز خود را مشخص کنید. این اولین قدم برای انتخاب تابلو برق مناسب خواهد بود. در این جا، فاکتورهایی از قبیل سطح جریان و ولتاژ مورد نیاز، ثابت یا ماژولار بودن دستگاه و قابلیت های سفارشی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک باید مشخص شوند.

تابلو برق فشار متوسط

ایمنی تابلو برق

اولویت اول همیشه باید امنیت مردم و سپس مجتمع باشد. شما باید خطرات محیطی را به حداقل برسانید و تجهیزاتی را انتخاب کنید که با تمام الزامات ایمنی مطابقت داشته باشد. قبل از هر خریدی با یک برق کار مشورت کنید و تمام جزئیات و مشخصات تجهیزات مورد نیاز را جویا شوید. همچنین باید نصب و راه اندازی را به درستی حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی و در جای خود وصل شده است. استفاده از انواع کلیدهای محافظ جان، کلید ارت و سایر تجهیزات ایمنی در این زمینه الزامی است.

محل نصب

اگر هنوز در مرحله برنامه ریزی هستید، مطمئن شوید که اتاق طراحی شده برای تجهیزات الکتریکی، به اندازه کافی جادار و دارای تهویه مناسب باشد. متأسفانه، در بیشتر موارد، اتاق های برق در انتهای برنامه ریزی رها می شوند که منجر به ایجاد فضا های بسیار کوچک می شود. هنگام آماده سازی یا در صورت نیاز به تجهیزات اضافی در آینده، فضا بسیار مهم است. پس از کنار ان ساده نگذرید. همچنین ممکن است بخواهید انواع تابلو برق درونی یا بیرونی را انتخاب کنید. در این صورت اگر انتخاب تان نصب در فضای آزاد است، باید به جنس بدنه دستگاه دقت ویژه داشته باشید تا شرایط سخت آب وهوایی و گرد و خاک روی عملکرد سیستم تاثیر منفی نگذارد.

قابلیت توسعه

تجهیزاتی مانند تابلو برق صنعتی طول عمر بالایی دارند و در صورت نگهداری صحیح می توانند حتی حدود ۴۰ سال دوام بیاورند. بیشتر قطعات و تجهیزات داخل آن، اگر درست تنظیم و نگهداری شوند، نیازی به تعویض آن نخواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، خوب است که برای آینده برنامه ریزی کنید و سعی کنید نیازهای اضافی را که ممکن است در مسیر پیش بیاید، از هم اکنون پیش بینی کنید.

تابلو فشار ضعیف

بهره وری

کارایی تابلو برق صنعتی شما را می توان به لطف چند راه حل تضمین کرد. برای شروع با رویدادهای غیرمنتظره، باید تابلویی را انتخاب کنید که رویه های حیاتی را از راه دور(ریموت) اجرا کند. در صورت قطع برق در طول شب یا آخر هفته، ژنراتور باید بدون نیاز به ورود کسی روشن و کاملاً کار کند. جنبه دیگر عملکرد تابلو برق است. به خصوص با تجهیزات بزرگ، ممکن است بخواهید کار با آن را آسان کنید و کد رنگی را معرفی کنید. برچسب ها و علائم می توانند گیج کننده باشند در حالی که رنگ ها راه حل بسیار ساده تری هستند. همچنین، در صورت خرابی کنترل الکتریکی، مطمئن شوید که کلیدها به صورت مکانیکی در هم قفل هستند. منابع را نمی توان به هم متصل کرد.

شهرت و اعتبار تولید کننده

یک سازنده تابلو برق معتبر را انتخاب کنید که دارای نمونه کارهای خوب و زیاد باشد. یک شرکت با شهرت خوب، محصولات با کیفیت بالا و همچنین خدمات خوبی به مشتریان ارائه می دهد. هنگام انتخاب شرکت معتبر، به عنوان مثال، آداک، شما یک محصول با کیفیت خوب، با دوره گارانتی طولانی مدت خواهید داشت. علاوه بر این، می‌توانید از کارکنان حرفه‌ای این شرکت انتظار داشته باشید که بتوانند شما را در تمام انتخاب‌های ممکن راهنمایی کنند و بهترین راهکار را در اختیار شما قرار دهند. پس از چنین خریدی، سایر نیازهای برق خود را با کمال میل به همان شرکت واگذار خواهید کرد.

تجربه و تخصص سازنده

اگر به دنبال تجهیزات سفارشی هستید، فاکتور مهمی که باید در نظر بگیرید سطح تجربه یک شرکت است. بسیاری از ارائه دهندگان می توانند راه حل های استاندارد شده را ارائه دهند، با این حال، وقتی نوبت به طراحی چیزهای پیشرفته تر می رسد، به یک متخصص نیاز دارید. به دنبال شرکتی باشید که تجربه گسترده ای در راه حل های پیچیده و سفارشی برای شرکت های بزرگ داشته باشد. به احتمال زیاد چنین شرکتی از هیچ چالشی نمی ترسد.

مدت زمان لازم برای ساخت

قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که یک شرکت می تواند محصولات مورد نیاز را به موقع تامین کند، به خصوص اگر در مهلت کوتاهی هستید و نیاز فوری به تجهیزات دارید. فراموش نکنید که در مورد موجودی موجود بپرسید و اینکه آیا شرکت می تواند در صورت نیاز تجهیزات اضافی را در کوتاه مدت به شما ارائه دهد. ممکن است بخواهید در صورت نیاز فوری یک تامین کننده بزرگتر با موجودی بزرگ انتخاب کنید.

روش نصب و راه اندازی

برای نصب تابلو برق یا تابلو برق برای شما به یک برقکار حرفه ای نیاز دارید. اگر پیمانکار معمولی ندارید، از تامین کننده خود برای توصیه بخواهید. شرکتی که بازار را به خوبی می شناسد می تواند شما را به یک برقکار قابل اعتماد راهنمایی کند.

ضمانت و خدمات پس از فروش

قبل از خرید مطمئن شوید که شرایط و ضوابط گارانتی را به خوبی مطالعه کرده اید، آنها را درک کرده و با آن موافق هستید. در صورت هر گونه شک و تردید با تامین کننده خود تماس بگیرید تا از غافلگیری ناخوشایند در طول مسیر جلوگیری کنید.

خلاصه مقاله

در این مطلب، درباره موارد مهمی که قبل از سفارش تابلو برق باید مدنظر داشته باشید بررسی کردیم. این فاکتورها شامل نوع دستگاه، محل نصب، قابلیت توسعه، اعتبار تولید کننده، روش نصب و ضمانت و گارانتی دستگاه می شود.

سفارش ساخت تابلو برق به بهترین تولید کننده در ایران

این مقاله توسط آداک بهین نیرو، طراح و سازنده دهنده تابلو برق در ایران برای شما آماده شده است. آداک به مدت بیش از یک دهه، تامین کننده اصلی طیف گسترده ای از راه کارهای برق و روشنایی با کیفیت بالا بوده است. محصولات این شرکت شامل تابلو برق فشار ضعیف و فشار متوسط، پست کمپکت، بدنه آماده تابلو برق، تیرهای روشنایی، سازه های فلزی ها و موارد مرتبط دیگر است. شما عزیزان می توانید برای سفارش ساخت تابلو برق مورد نظر خود با کارشناسان آداک از طریق شماره تلفن های زیر در تماس باشید:

آداک

دفتر مرکزی: کرج، عظیمیه، بلوار کاج، پلاک ۱۹۹، واحد ۱ و ۳

تلفن: ۰۲۶۳۴۱۵۶۰۰۰

دفتر تهران: بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان مخبری، پلاک ۱۰ واحد ۶

تلفن: ۰۲۱۴۴۴۹۱۲۵۵

ایمیل: info@adakbn-co.com

Share