در راستای رفع مشکلات؛

دیدار مجمع نمایندگان گیلان با دادستان کل کشور و وزیر جهاد کشاورزی

در دیدار مجمع نمایندگان گیلان با وزیر جهاد کشاورزی راهکار‌های خودکفایی گیلان در تولید محصولات بررسی شد و در دیدار با دادستان کل کشور نیز در رابطه با بودجه و خواسته‌های دستگاه قضا در خصوص حقوق کارکنان این قوه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی دیدار با دادستان کل کشور با اشاره همکاری‌های بین مجلس شورای اسلامی با قوه قضاییه در خصوص لوایح و طرح‌ها گفت: در این دیدار قانون بودجه و خواسته‌های دستگاه قضا در خصوص حقوق کارکنان این قوه بحث و تبادل نظر شد.

سید کاظم دلخوش افزود: از دادستان کشور و همچنین رییس دستگاه قضا خواسته شد برای دفاع از مسایل حقوقی و قضایی در مجلس نماینده تام الاختیار داشته باشند.

وی با اشاره به تنظیم تفاهم نامه بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برای افزایش تعامل دو قوه خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه در سطح استان‌ها رییس مجمع نمایندگان با نماینده دادگستری برای حل مشکلات مردم تعامل داشته باشند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت: در دیدار با دادستان کشور هریک از نمایندگان استان دیدگاه‌های خود را در خصوص تعامل با دستگاه قضا برای حل مشکلات و پیگیری امور مردم بیان کردند.

بررسی مهمترین مشکلات کشاورزی گیلان

ییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم توجه جدی این وزارتخانه به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و فراهم کردن بازار مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی گیلان گفت: باید این موارد به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا از اتلاف سرمایه‌های ملی و ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری شود.
سید کاظم دلخوش افزود: حمایت از طرح‌های تولید کود‌های آلی در کشور و نیز تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز از طریق واردات به موقع، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسعه کشاورزی مکانیزه، تقویت دیپلماسی کشاورزی بین کشور‌های همسایه و لزوم توجه بیشتر به ساماندهی بارندگی‌های فصلی برای تامین آب مطمئن کشاورزی، احیای ماهیان خاویاری، برنامه جهش تولید برنج و پرداخت یارانه تولید به شالیکاران، تامین حق آبه سد سفیدرود، تامین اعتبارات مورد نیاز خرید قراردادی برنج و بتونی کردن انهار کشاورزی ز مهم‌ترین درخواست‌های نمایندگان گیلان از وزیر جهاد کشاورزی بود.

Share