بهزاد داداش زاده پس از برکناری؛

در تمریناتم اجازه نمی‌دادم دلال‌ها وارد شوند | من نمی‌توانم بله قربان گو باشم

سرمربی سابق داماش معتقد است کی روش در ابتدای حضورش باید از همه مربیان ایرانی عذرخواهی کند و برای ادامه کار رفتار قبلی اش را تکرار نکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به چرایی قطع همکاری‌اش با داماش گیلان که توانسته بود این تیم را از لیگ دسته سوم به لیگ دو بیاورد، اظهار داشت: «من با مالک قبلی (نصیری) صحبت کرده بودم و حتی تیم هم برای فصل جدید کارش را آغاز کرده بود. اما وقتی او تصمیم به واگذاری تیم به مالک جدید (زحمتکش) گرفت، تیم جدید خواسته‌هایی از من داشت که برای من تعجب آور بود. آقای زحمت‌کش فقط به من می‌گفت، لیست بده. در حالی که اصلا بحث مالی نکرده بودیم. من حتی ۴ بازیکن خوب آوردم اما با آنها قرارداد نبستند. به اعتبار خودم زمین‌های شهرداری و عضدی را گرفتم. برای فصل جدید داشتم تیم را آماده می‌کردم.»

وی ادامه داد: «واقعا نمی دانم مالک جدید چه هدفی داشت که مدام به من می‌گفت، لیست بده. هنوز هم متوجه نشدم. به میثاقیان هم تبریک می‌گویم که تازه سرمربی شده است. نمی‌دانم از او هم لیست خواسته یا نه. ما نیاز به تقویت تیم داشتیم و حتی هماهنگ هم کرده بودیم. اما به یک باره مالک جدید گفت من باید بازیکن را تائید کنم. به او گفتم شما فقط باید پول بیاوری و تائید بازیکن با مربی است. مالک قدیم هم فکر می‌کرد لیگ ۲ مثل لیگ دسته سوم است و هزینه زیادی ندارد. او بدون مشورت با من برای خودش مشاور آورد. با مشورت مشاورش، فقط مبلغ قرارداد ۱۰ بازیکن، ۱۰ میلیارد شد. او وقتی این شرایط را دید، ترسید. نمی‌دانم با چه حربه‌ای او را تحت فشار گذاشتند. او تهرانی بود و از قانون فوتبال چیزی نمی‌دانست. نمی‌دانم چطور؛ ولی مجبورش کردند تا تیم را واگذار کند.»

سرمربی سابق داماش افزود: «من در تمریناتم اجازه نمی‌دادم دلال‌ها وارد شوند. مالک جدید می‌گفت در مورد بازیکنان من تصمیم می‌گیرم. حتی ۲ بازیکن خوب از فجر و شهرداری بندرعباس آوردم ولی معلوم نبود باید با چه کسی قرارداد ببندند. آنها باید با من تسویه کنند تا بتوانند در لیگ فعالیت کنند. هیچ پولی هم به بازیکنانی که با کمترین امکانات تیم را بالا آوردند، ندادند. حتی پول پارسال را هم تسویه نکردند. مدام بین مالک جدید و قدیم پاسکاری می‌شود. مالک قدیم هم تیم را ۶ میلیارد فروخته اما ۵۰۰ میلیون پول گرفته است. تا ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه قرار بود تیمداری کند اما نمی‌دانم چطور او را مجبور به واگذاری کردند. آقایان همان بلایی که سر سپیدرود آوردند را می‌خواهند سر داماش بیاورند. مالک می‌توانست این تیم را با مبلغ بالاتری بفروشد. ارزش داماش بیش از این مبلغ بود. من با وجود مخالفت خیلی‌ها، محمدرضا مهدوی و نظیف‌کار را به داماش آوردم. اما شنیدم که آنها اکبر میثاقیان را به مالک جدید پیشنهاد دادند. از آنها ناراحت نیستم. به هرحال آدم برای پیشرفتتش کارهایی می‌کند! امیدوارم از داماش و هوادارانش سوء استفاده نکنند. احساس می‌کنم چنین قصدی دارند.»

بهزاد داداش زاده گفت: «ظاهرا مالک جدید گفته ۱۵ بازیکن داماش به در نمی‌خوردند. چطور این بازیکنان تیم را بالا آورده‌اند و حالا به دردنخور شدند؟ او می‌گفت چرا اینها را نگه داشتی؟ من به او گفتم، چقدر پول داری تا به همان اندازه برایت بازیکن بگیرم. هرکس دنبال منافع خودش است. من پیشنهاد خیلی بالایی داشتم اما به خاطر مردم و تیم داماش و شهرم به این تیم آمدم. وظیفه‌ام را انجام دادم و تیم را بالا آوردم. حتی مالک خودش هم فکر نمی‌کرد داماش به لیگ دو صعود کند اما با سختی این کار را کردیم. متاسفانه من نمی‌توانم بله قربان گو باشم. مالک جدید می‌خواست خودش بازیکن انتخاب کند. شاید اکبرآقا(میثاقیان) طوری قرارداد بسته تا فقط باشد و تصمیمات را کس دیگری بگیرد! من از فردا هوادار داماشم و آرزو دارم به لیگ دسته اول صعود کند اما از حق و حقوقم نمی‌گذرم. باید ۲ سال باقی مانده قراردادم را بدهند تا بتوانند فعالیت کنند.»

وی با اشاره به بازگشت کی روش خاطرنشان کرد: «نظر هیچ کسی در مورد آمدن کی روش یا ماندن اسکوچیچ مهم نیست. آنهایی که باید تصمیم بگیرندمی‌گیرند. به نظرم به قول علی پروین نظر کمیته فنی هم کشک بود. حالا که کی روش آمدنش قطعی شده، باید ابتدا از همه مربیان ایرانی عذرخواهی کند. همان‌طور که تاج از مایلی کهن و فریادشیران عذرخواهی کرد. او شناخت خوبی از نفرات ما دارد و قبلا شاگردش بودند. او باید تغییر روش دهد و فوتبال را زنده کند. لیگ ما مرده است و جذابیتی ندارد باعث این کیفیت هم خود کی روش است که شیوه دفاعی را باب کرد. با آمدنش امیدوارم اتفاق خوبی رقم بخورد و بتوانیم به مرحله بعد برویم. ممکن است یکی دو بازیکن قربانی شوند اما فکر می‌کنم بتواند تیم خوبی روانه جام جهانی کند. امیدوارم اخلاق قبلی‌اش را کنار بگذارد. باید بفهمد که اگر مربی ایرانی نباشد، او نمی‌توانست چنین تیم ملی را بگیرد. او به برکت تلاش مربیان ایرانی می‌آید اینجا جیبش را پر می‌کند. بدون شک او را ببینم، اینها را رودررو می‌گویم. او باید بفهمد که باید به مربی ایرانی احترام بگذارد.»

Share