سخنگوی فدراسیون فوتبال؛

حضور نکونام در تیم ملی منتفی نشده است | پاسخ فیفا امروز ارسال شد

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مذاکره با باشگاه فولاد ادامه دارد، گفت: حضور نکونام به عنوان دستیار ایرانی کی‌روش منتفی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال امروز در یک گفت و گوی رادیویی درباره زمان ورود کی‌روش به ایران گفت: بر اساس آخرین هماهنگی‌ها، کی‌روش بامداد چهارشنبه وارد تهران می‌شود و اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی آغاز و پس از آن تیم ملی برای برپایی اردوی نهایی و بازی اروگوئه و سنگال به اتریش پرواز می‌کند.

اصولی در ادامه با اشاره به ارسال پاسخ نامه فیفا درباره اتفاقات بازی با لبنان، اظهار داشت: پاسخ فیفا با تیمی از وکلای حاذق که در پرونده‌های مختلف نقش ایفا کرده بودند، آماده و امروز ارسال شد. امیدوارم با توجه به مستنداتی که ارائه شده، اتفاقی برای فوتبال ایران نیفتد. نامه ایران در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد و در صورت پاسخ فیفا، آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اظهاراتش پس از پایان جلسه هفته گذشته هئیت رئیسه که با وجود انتخاب کی‌روش، عنوان کرده بود اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی فوتبال است، خاطرنشان کرد: به عنوان سخنگوی هئیت رئیسه آن چیزی که در جلسه جمع‌بندی شده بود را اعلام کردم و هیچ صحبتی از خودم نبود. در این جلسه تصمیمات مشروط گرفته شده بود و هنوز نهایی نشده بود و ملاحظاتی که درباره نحوه قطع همکاری با اسکوچیچ و مذاکره با کی‌روش وجود داشت، باعث شد تا بدین صورت جمع‌بندی جلسه اعلام شود. از لحاظ اخلاقی هم درست نبود که اسکوچیچ از طریق رسانه متوجه برکناری‌اش شود. آقای تاج هم در نشست خبری اعلام کردند که سخنگو بر اساس جمع‌بندی هیئت رئیسه صحبت کرده است و این ملاحظات پس از ۲۴ ساعت برطرف شد و خبر حضور کی‌روش به صورت رسمی اعلام شد.

اصولی در ادامه با بیان اینکه حضور نکونام هنوز در تیم ملی منتفی نشده است، تصریح کرد: مذاکرات با باشگاه فولاد در حال انجام است و حضور نکونام منتفی نیست. کی‌روش روی نکونام تاکیدی نداشت و اولویت‌های یک، دو و سه دارد. البته گزینه‌های دیگری هم هستند که پس از جمع‌بندی با کی‌روش، رسانه‌ای خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه شرط حضور مربی ایرانی در کناری کی‌روش در جام‌جهانی، افزود: حضور دستیار ایرانی یکی از شروطی بود که رئیس و هئیت رئیسه برای کادرسازی جهت آینده تیم ملی، در قرارداد کی‌روش گنجاندند تا در آینده از حضور مربیان خارجی بی‌نیاز شویم.

وی درباره سرنوشت وحید هاشمیان با آمدن کی‌روش هم گفت: هاشمیان از مربیان باسواد، باسابقه و خوش اخلاق فوتبال ایران است که یک الگو و مدل اخلاقی را در مربیگری می‌تواند ارائه کند و مدارک مربیگری او در سطح اول دنیاست و امیدواریم که بتوانیم در خدمت‌شان باشیم.

Share