بین آرد سوخاری و پودر سوخاری چه تفاوت هایی وجود دارد؟

تفاوت آرد سوخاری و پودر سوخاری در این است که در تهیه ی آرد سوخاری ما مخلوطی از آرد سفید و ادویه را داریم، اما برای تهیه ی پودر سوخاری نیازمند به نان خشک می باشیم.

کنتاکی ها و غذا های سوخاری شده جزء محبوب ترین و پر طرفدارترین غذاهای دنیا می باشند. با سوخاری کردن غذا ما یک طعم جادویی و شگفت انگیز را در آن به وجود می آوریم، اما سوال اصلی که ممکن است بسیاری از افراد آن را داشته باشند این است که تفاوت آرد سوخاری تایلندی با پودر سوخاری در چیست؟

در ادامه ی این مطلب ما قرار است این تفاوت هارا برای شما شرح دهیم. در پاسخ به این سوال که آرد سوخاری چیست باید ذکر کرد آرد سوخاری همانطور که از نام آن پیداست محصولی است که از ترکیب آرد سفید و ادویه های لازم به دست می آید.

برخی افراد آن را همان پودر سوخاری می دانند اما در تهیه ی آرد سوخاری از نان های خشک شده استفاده نمی شود. از آرد سوخاری برای طعم دار کردن و خوشمزه کردن انواع محصولات گوشتی نظیر گوشت، مرغ، ماهی و میگو صورتی از دیگر مواد همانند قارچ و غیره استفاده می شود. این ماده بهترین ترکیب برای مزه دار کردن انواع مواد پروتئینی می باشد که شما برای تهیه آن می توانید به سایت ما آراد برندینگ مراجعه نمایید.

برای تهیه ی یک آرد سوخاری خوشمزه شما می توانید پودر نان تست خشک شده، پودر آویشن، پودر زردچوبه، پودر شنبلیله خشک شده، پودر پیاز، مقداری ادویه ی گرم ماسالا به منظور ایجاد طعمی خاص و متفاوت، نمک و فلفل، پودر شوید خشک شده و یا حتی قرص اماده سوپ برای ایجاد طعم در آرد سوخاری را باهم مخلوط کرده و برای رفع بوی ضخم مرغ و دیگر محصولات گوشتی از آن استفاده کنید.

آرد سوخاری و پودر سوخاری

برای تهیه ی پودر سوخاری می بایست حتما از نان استفاده کرد و این کار با مواد دیگر از جمله خود آرد ممکن نمی باشد. کیفیت نان سوخاری شما فقط در نحوه ی خشک سازی و حرارت دادن به وجود می آید.

اینکه آرد سوخاری خوبه یا پودر سوخاری، سوالی است که نمی توان جواب قطعی و واضحی به آن داد، زیرا هر دوی آنها به نحوی و با توجه به نیاز خاصی خوب می باشند. پودر های سوخاری به دلیل مانع شدن از هدر رفت نان بهتر می باشند و همچنین آن ها  از تنوع بالاتری برخوردار می باشند.

شما حتی می توانید آن ها را به صورت سنتی نیز تهیه فرمایید. به این ترتیب که نان هایی که مانده و بیات شده اند را تکه تکه کنید، در مجاورت هوای آزاد قرار دهید و سپس پودرشان کنید و بعد آن ها را الک کنید و بر روی حرارت متوسط در تابه تفت دهید تا بوی خامی آن به اصطلاح گرفته شود و سپس اجازه دهید تا خنک شوند.

تفاوت آرد سوخاری و پودر سوخاری در این است که در تهیه ی آرد سوخاری ما مخلوطی از آرد سفید و ادویه را داریم، اما برای تهیه ی پودر سوخاری نیازمند به نان خشک می باشیم. پودر های سوخاری نسبت به آرد از تنوع بالاتری برخوردار می باشند و انواع مختلفی نیز دارند.

شما می توانید پودر سوخاری را آماده خریداری کنید یا آن را در منزل تهیه نمائید. برای تهیه یک پودر سوخاری خوب، نیازمند به استفاده از قسمت های خمیری نان می باشیم که می بایست آن ها را خشک کرده و سپس آسیاب نماییم.

همچنین برای خشک کردن می توانیم از روش های سنتی یعنی در مقابل آفتاب قرار دادن و یا در فر قرار دادن استفاده کنیم. زمانی که نان کاملا خشک و پوک شد آن را آسیاب کرده و کاملا خرد کنید سپس می توانید به آن ادویه های لازم را جهت طعم دار کردن اضافه نمایید و پس از  آن بسته بندی کنید.

آرد سوخاری زرد

در تهیه ارد سوخاری زرد شما می توانید در طی مراحل به ان زرد چوبه اضافه کنید تا در طعم و رنگ ان بهتر شود. ارد سوخاری زرد را شما می توانید برای سرخ کردن ناگت مرغ یا ماهی و میگو صورتی استفاده کنید برای درست کردن کنتاکی مرغ از پودر سوخاری زرد حتما استفاده کنید تا در طعم و بو تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از ارد سوخاری برای تردد کردن مواد گوشتی کاربرد دارد همین باعث شده تا ارد سوخاری زرد طرفداران زیادی داشته باشد. برای اینکه بتوانید بوی بد ماهی را از بین ببرید می توانید ارد سوخاری زرد را در ظرف ریخته و ماهی را روی ارد سوخاری قرار داده تا خوب روی سطحی ماهی را بپوشاند و بعد در روغن داغ قرار داده تا خوب سرخ شود.

آرد سوخاری زرد در بسته بندی های بهداشتی تهیه شده است تا از ورود میکروب و هوا داخل محصول جلوگیری می کند. قبل از خرید به طعم ارد سوخاری توجه کنید چون در طعم های مختلفی وجود دارد که در درست کردن غذا و طبق مزاج شما باشد و همچنین برای درست کردن کباب لقمه و فلافل هم به کار می رود.

Share