با کسب 7 مدال رنگارنگ؛

ایران نایب قهرمان جهان شد | رده‌بندی نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز بعنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان دست یافت.

، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ لغایت ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب وان هو زو از چین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل گیلمان از آمریکا در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ بصیر علی لی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر اسلام بازرگانوف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۳ گئورگی وانگلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اطری در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ از سد نارانخو نارمانداخ از مغولستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۲ آدیل اوسپانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد خلیلی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ حاجی علی اف قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۵ جان دیاکومیهالیس از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی با توجه به نرسیدن به سر وزن از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل و آرمان آندروسی از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۴ توران بایراموف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امامی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب کایل داک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار ساگار جاگلان از هند را با نتیجه ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۹ محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت  در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ادلان ویسخانوف از فرانسه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر میریانی مایسورادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. قاسم پور در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ساموئل شرر از سوئیس را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ ماگامد زاخاریف از اوکراین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدیان در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان با نتیجه ۶ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار آمارور دسی از کانادا را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

۵۷ کیلوگرم: ۱- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۲- توماس گیلمان (آمریکا) ۳- زانابازار زاندانبود (مغولستان) و استوان میسیچ (صربستان) … ۲۳- علیرضا سرلک (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- ری هیگوچی (ژاپن) ۲- رضا اطری (ایران) ۳- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و نارانخو نارمانداخ (مغولستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد خلیلی (ایران) ۲- جان دیاکومیهالیس (ایران) ۳- اسماعیل موزوکایف (مجارستان) و باجرانگ (هند)
۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- زاین رترفورد (آمریکا) ۳- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- یونس امامی (ایران) و فرانک چامیزوه (ایتالیا)
۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و واسیل میخایلوف (اوکراین)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- جی دن کاکس (آمریکا) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی مایسورادزه (گرجستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- باتیربک تساکولوف (اسلواکی) ۳- ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) و گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) ۵- محمدحسین محمدیان (ایران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پتریاشویلی (گرجستان)

رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۱۹۸ امتیاز ۲- ایران ۱۵۰ امتیاز ۳- ژاپن ۷۰ امتیاز ۴- مغولستان ۶۵ امتیاز ۵- گرجستان ۶۵ امتیاز ۶- اسلواکی ۵۵ امتیاز ۷- ترکیه ۴۷ امتیاز ۸- بلغارستان ۴۲ امتیاز ۹- آذربایجان ۴۰ امتیاز ۱۰- هند ۳۷ امتیاز

Share