فرمانده انتظامی لاهیجان خبر داد:

انهدام باند سارقان با ۳۰ فقره سرقت در لاهیجان | دستگیری دو خانم در گیلان و دو مرد در البرز

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: اعضای باند ۴ نفره سارقان سابقه‌دار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر و در تحقیقات پلیس به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: اعضای باند ۴ نفره سارقان سابقه‌دار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر و در تحقیقات پلیس به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب با تاکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با سرقت نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم است، اظهار داشت: امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و به عنوان یک ضرورت همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع چند فقره سرقت مختلف با شیوه و شگرد خاص طی چند ماه اخیر در سطح شهرستان لاهیجان و پیگیری موضوع توسط پلیس، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی، تحقیقات میدانی و بررسی دقیق صحنه‌های وقوع جرم دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک باند ۴ نفره صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از شناسایی هویت سارقان این پرونده‌ها خبر داد و تصریح کرد: سارقان خانم ۳۶ و ۳۹ ساله در شهرستان لاهیجان و سارق ۳۷ ساله دیگر این پرونده‌ها به همراه مالخر ۴۲ ساله در استان البرز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از منزل مالخر، ۱۲ دستگاه مته برقی، ۶ دستگاه سنگ فرز، یک دستگاه اره برقی و برخی اقلام سرقتی دیگر کشف شد، اذعان داشت: سارقان در تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره سرقت از منازل، ۵ فقره سرقت از مغازه، ۲ فقره سرقت خودرو و ۳ فقره سرقت قطعات آن اعتراف کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب در پایان به تحویل سارقان و مالخر دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضایی اشاره کرد و از شهروندان خواست ضمن توجه و رعایت هشدارها و توصیه‌های پلیس در بحث پیشگیری از سرقت، هرگونه مورد مشکوک را سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share