سازمان سنجش اعلام کرد

اعلام نتایج دوره های فراگیر ارشد ۱۴۰۱

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره‌های فراگیر تحصیلات تکمیلی دانش‌پذیری کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در نوبت بیست و دوم و دانشگاه آزاد اسلامی در نوبت اول خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر حسن مروتی با اعلام این خبر گفت: در این آزمون ۱۲۰ هزار و ۱۰۷ داوطلب ثبت‌نام کردند که ۵۳ درصد ثبت‌نام کنندگان آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی زن و ۴۷ درصد مرد بودند .

وی ادامه داد: این داوطلبان در ۵ گروه امتحانی علوم انسانی با ۱۰۵ هزار و ۸۶۴ داوطلب، علوم پایه با ۳۱۶۰ داوطلب، فنی و مهندسی با ۸۶۲۰ داوطلب، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱۳ داوطلب و هنر با ۲۰۵۰ داوطلب به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۹ هزار و ۳۱۰داوطلب در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور و ۲۲ هزار و ۴۲۹ نفر در دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شدند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه همه پذیرفته‌شدگان به شرط اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تائید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود هستند، ادامه داد: داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه پیام نور و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نخواهند بود.

دکتر مروتی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است و پذیرفته‌شدگان برای اطلاع دقیق از تاریخ و چگونگی ثبت‌نام و همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام لازم است علاوه بر مطالعه دقیق اطلاعیه سازمان سنجش از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۶/۸ به درگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه‌ها مراجعه نمایند. بدیهی است عدم اقدام به موقع برای ثبت‌نام به‌منزله انصراف قطعی از تحصیل آنان تلقی می‌شود.

Share