معاون اجرایی رییس‌جمهور:

اعتبارات اجرای پروژه‌های استان گیلان تا پایان سال کاملا عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: امسال بیش از ۶۵ درصد از اعتبارات استان از محل منابع عمومی به استان گیلان اختصاص داده شد که سایر تعهدات هم تا پایان سال به طور کامل عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: این نشست با هدف بررسی مصوبات سفرهای استانی و سایر نیازهای استان گیلان برگزار و در آن نظام مسایل استان شناسایی شد.

معاون اجرایی رییس جمهور عمده‌ترین نیازهای استان را در حوزه راه آهن و طرح‌های عمرانی و آزاد راهی، فاضلاب و پسماند، علاج بخشی تالاب انزلی و نجات دو رودخانه از مرکز شهر رشت برشمرد و اظهار داشت: درباره سایر طرح‌های آموزشی و فرهنگی و اشتغال‌زایی هم تصمیمات خوبی گرفته شد و از مجموع مصوبات و از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده پرداخت و با تخصیصی که امسال داده شده بیش از ۶۵ درصد از محل منابع عمومی به استان گیلان اختصاص داده شد و سایر تعهدات هم تا پایان سال به طور کامل عملیاتی می‌شود.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد: این اقدامات محرکی باشد در راستای توسعه متوازن استان و بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را در حوزه بهداشت و آموزش دانشگاه‌ها و زیرساختی و کشاورزی برطرف کنیم.

تکمیل برخی طرح‌های کلان نیمه تمام استان در دهه فجر

استاندار گیلان هم گفت: در این نشست گزارش مصوبات سفر و سایر اموری که در استان نظیر کشاورزی، گردشگریو، راه آهن، آزاد راه و سایر موارد که مدنظر مجمع نمایندگان بوده بیان شد و آنچه که دولت وعده کرده بود بر اساس همان صادق الوعد بودن تاکنون اقدامات رصد ونظارت و اعتبارات هم تخصیص یافت.

اسدالله عباسی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی به استان به دستگاه‌ها ابلاغ و نظارت شده و اقدامات هم در حال انجام است. البته ماتوانستیم برخی طرح‌های نیمه تمام را تکمیل و در هفته دولت افتتاح کنیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: اما طرح بزرگ را هم در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهیم رساند و آنچه مربوط به بودجه دستگاه‌ها است سهم آن‌ها نیز بعد از ابلاغ به آن‌ها تخصیص داده خواهد شد تا بهمن ماه امسال و یکسالگی سفر هیات دولت به این استان تعهد می‌دهیم که شماری دیگر از وعده‌ها را محقق کنیم.

Share