وزیر ورزش و جوانان در واکنش به برخی اظهارات؛

سجادی: مقصر پرونده ویلموتس هنوز مشخص نشده|درباره انتخابات، مجمع حرف اول و آخر را می‌زند

وزیر ورزش و جوانان گفت: مقصر پرونده ویلموتس هنوز اعلام نشده و مشخص نیست و همه حرف‌ها در حد ظن و گمان است و پرونده در رسیدگی قضایی است. من قبلا تبعات این پرونده را تشریح کردم و همه چیز را به جزئیات می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا؛ سید حمید سجادی دوشنبه شب در گفت و گویی درخصوص روند برگزاری انتخابات و احتمال قانون‌گریزی اظهار داشت: پولادگر معاون‌ وزیر بنده درحال بررسی این مسائل است و همزمان با برگزاری مجمع در جلسه دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری بودم اما معاون ورزش قهرمانی به نیابت از من در مجمع شرکت کرد. گزارشی از روند برگزاری جلسه به ما رسید و حتی به صورت‌های مختلف در فضاهای عمومی منتشر شد که درحال بررسی هستیم و به زودی نتیجه آن مشخص می‌شود اما در هر صورت طبق اساسنامه عمل می‌شود و وزارت ورزش با دستگاه‌های نظارتی مشورت خواهد کرد اما مجمع باید حرف اول و آخر را بزند.

وی افزود: دبیرکل فدراسیون شب قبل از برگزاری، جلسه را با دلایل مکتوبی که اعلام شد انتخابات را کنسل کرد اما ساعاتی بعد در نیمه شب هیئت رئیسه دستور کتبی دبیرکل را نادیده می‌گیرد و این جلسه را برگزار می‌کند. در هر صورت مجمع می‌توانست این جلسه را برگزار نکند اما تصمیم به برگزاری انتخابات گرفت.

سجادی در مورد روند تحقیقات اینطور توضیخ داد: در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر یک کاندیدا شرایط شرکت در انتخابات فدارسیون فوتبال را نداشته، چرا اجازه شرکت به او داده شده و چه کسانی به او این اجازه را داده‌اند؟ اگر انتخابات برگزار شده و آن شخص رای هم آورده، نکاتی که مطرح می‌شود چه خاستگاهی دارد؟

وی ادامه داد: شخصی که خیلی به نظرات و دانش و اخلاق او علاقه دارم، نکاتی را درمورد قبل از برگزاری انتخابات مطرح کرد و هم از آن‌ها استفاده کردم و به دوستانمان گفتم که پیگیری کنند.

وزیر ورزش درباره نظر عده‌ای که نقش نظارتی وزارت ورزش در این انتخابات کمرنگ بود، گفت: این نظر کسانی است که مخالف رئیس منتخب هستند و در گزارشات هم گفته شده ‌و ما نمی‌توانیم جلو آن‌ها را بگیریم و به هر حال این حرف‌ها زده می‌شود.

وی درخصوص پرونده ویلموتس هم گفت: مقصر پرونده ویلموتس هنوز اعلام نشده و مشخص نیست و همه حرف‌ها در یک گمان و ظن است و پرونده در رسیدگی قضایی است. من قبلا تبعات این پرونده را تشریح کردم و همه چیز را به جزئیات می‌دانم. بعد از تشریح به این کار اعتراض کردند و من هم پاسخ دادم که نمی‌توانم به مردم حرف بی ربط بزنم و باید به مجری به درستی پاسخ می‌دادم و حتی لطماتی که در گزارشات نبود را هم خودم گفتم.

سجادی تاکید کرد: ما با کسی تعارف نداریم و البته به ما هم ربطی نداره زیرا در زمان وزیر قبلی بوده اما باید ما زیان مالی آن را پرداخت کنیم.

وزیر ورزش کشور در خصوص دخالت ما در تایید صلاحیت‌ها و انتخابات بیان کرذ: این وصله‌ها به من نمی‌چسبد که می‌گویند کاری کردم تا مقصران پرونده ویلموتس تایید صلاحیت و بعد از آن رئیس فدراسیون شوند. طبق اساسنامه نمی‌توانیم‌ جلوی کسانی که ثبت‌نام می‌کنند را بگیریم اما درباره ثبت‌نام‌ها برخی‌ها را رد کردند و حتی در پیگیری‌ها پاسخی به ما ندادند. برای مثال وقتی اسم آخوندی و واعظ‌ آشتیانی و اسدی درنیامد ما پیگیر شدیم و پاسخ دادند که دیر اقدام کردند اما طبق اساسنامه می‌توانستند تا ۷۲ ساعت بعد هم مدارک را کامل کنند و به آن‌ها زمان داده نشد.

وی در مورد اعلام صلاحیت دستگاه‌های نظارتی اینطور گفت: هیچکدام از دستگاه‌های نظارتی با سه نامزد نهایی ریاست فدراسیون فوتبال مخالفت نکردند و زمان ۲۱ روزه گذشت. اتفاقا عده‌ای الان ما را متهم می‌کنند؛ تعدادی به من و به معاونان من زنگ می‌زدند و دنبال معرفی افراد بودند. این انتخابات مخالف و موافق داشت و ما کم کاری نکردیم و هیچ دستگاه نظارتی هم مخالفت نکرد.

وزیر ورزش افزود: وقتی اعلام مخالفت نشد، طبق اساسنامه مجمع بر حسب تایید دستگاه‌های نظارتی برگزار شد. وقتی مجمع برگزار شود، حرف اول و آخر را مجمع می‌زند و اگر اعمال نفوذ یا قدرتی باشد به عنوان دخالت شخص ثالث تبعات عجیبی داشت و ما در شرف جام‌جهانی به مجمع اعتماد کردیم.

سجادی درباره ماندن یا تغییر دراگان اسکوچیچ نیز عنوان داشت: اگر فدراسیون تصمیم به تغییر کادرفنی تیم ملی بگیرد به آنها کمک می‌کنم. من در مسائل فنی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنم و فقط راهنمایی می‌کنم حتی در رشته دو و میدانی که تخصص من است. البته مسئله کی‌روش همه در هاله‌ای از ابهام است. از نظر مدیریتی در این زمان که نزدیک جام‌جهانی هستیم اگر کادرفنی مشخص باشد خیلی بهتر است و هیچ تیمی حاضر به تزلزل کادرفنی‌اش نیست.

وی ادامه داد: در دوره سرپرستی فدراسیون که گذشت، هیئت رئیسه با تثبیت کادرفنی موافقت کرد اما حالا صاحب نظران جدیدی اضافه شدند و حالا هیئت رئیسه تکمیل شده. عده‌ای مخالف و موافق داریم در این قضیه و باید رسیدگی شود اما فکر نمی‌کنم این تیم هم موافق تغییر باشند و ما هم نطرات خودمان را خواهیم داد.

Share