مشاور وزیر راه و شهرسازی در رشت مطرح کرد:

کشور به وجود خانواده‌های شهدا و ایثارگران گیلان می‌بالد | باید به فکر رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران باشیم

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اظهار داشت: باید تحقق آرمان‌های شهدا را مسیر زندگی خود قرار دهیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که مورد رضایت خداوند باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در همایش گرامیداشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در گیلان که در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد، گفت: شهدا و ایثارگران برای کشور ما آبرو و عزت به ارمغان آورند و باید دل‌ها را با آرمان‌های شهدا و ایثارگران صیقل دهیم.

وی افزود: برای برطرف کردن مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید تلاش جهادی و مستمر داشته باشیم.

مردانیان با بیان اینکه برای برگزاری هر مراسمی همواره عده‌ای بیش از همه زحمت می‌کشند اما زحماتشان کمتر دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران مجموعه راه و شهرسازی نیز علاوه بر حضور پرشور در جبهه‌های نبرد در خدمات‌رسانی و کمک به رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس زحمت بسیار کشیدند.

وی ادامه داد: کشور به وجود خانواده‌های شهدا و ایثارگران گیلان می‌بالد و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران این استان جزو داشته‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما باید به فکر رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران باشیم و وظیفه ما این است که هم بشنویم و هم همراهشان باشیم.

مردانیان با بیان اینکه همه ما به عشق شهدا به مردم خدمت می‌کنیم، عنوان کرد: شجاعت شهدای ما در تاریخ جهان بی‌نظیر است و علیرغم عشقی که به خانواده خود داشتند قدم در راه شهادت گذاشتند.

وی یادآور شد: باید تحقق آرمان‌های شهدا را مسیر زندگی خود قرار دهیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که مورد رضایت خداوند باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی افزود: علیرغم این مشکلات و تلاش‌های دشمن برای ناامیدی، مردم ما به شهدا عشق می‌ورزند و به راستی مزار شهدا را امامزادگان عشق می‌دانند.

مردانیان گفت: براساس منابع متعدد تاریخی، یک ایرانی در شمار شهدای دشت نینوا وجود دارد، روایت‌هایی نیز هست که این شهید کاتب و شاعر نیز بوده است. نام این شهید «اسلم دیلمی» است که از سرزمین گیل و دیلم افتخار دارد در واقعه کربلا و در رکاب امام حسین (ع) شهید شود لذا شهدای گیلان نیزبه تاسی از شهید اسلم دیلمی جان خود را فدای اسلام و اهداف اهل بیت (ع) کردند.

Share