دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تأکید کرد:

وجود معتادان متجاهر با شکل ظاهری خاص در شأن گیلان نیست | تمایل معتادان به مواد صنعتی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد: ۲۰ دستگاه اداری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در ارتباط هستند، گفت: وجود معتادان متجاهر با شکل ظاهری خاص و عملکرد‌های ناشایست در شأن استان گیلان نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱) جلسه ای با حضور محمدعلی اباذری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

اباذری در خصوص کمیته‌های تخصصی اظهار کرد: در استان‌ها پنج کمیته اصلی که شامل کمیته مبارزه با عرضه مواد مخدر به ریاست فرماندهی انتظامی استان، کمیته فرهنگی و پیشگیری با مسئولیت مدیرکل بهزیستی استان، کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی با مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی، کمیته حقوقی و قضایی استان با مسئولیت دادستان مرکز هر استان، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری‌ها است.

وجود معتادان متجاهر با شکل ظاهری خاص در شأن استان گیلان نیست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه ۲۰ دستگاه دولتی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان هستند، گفت: وجود معتادان متجاهر با شکل ظاهری خاص و عملکرد‌های ناشایست در شأن استان گیلان نیست.

اباذری در خصوص ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر اظهار کرد: با همکاری اداره کل بهزیستی گیلان، علاوه بر مرکز فعلی ماده ۱۶ که با ظرفیت ۵۰ نفر در روستای لاکان فعال است زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع برای ساخت مرکز وسیع‌تری جهت نگهداری از معتادان متجاهر با موافقت شورای شهر و حمایت های مالی شهرداری رشت آماده پذیرش ۲۵۰ نفر معتاد متجاهر می باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: طبق تاکید استاندار گیلان، کلیه دستگاه‌های مرتبط مکلفند تا تاریخ پانزدهم شهریور به جمع آوری و ارجاع معتادین متجاهر به مرکز جدید هستند و همه دستگاه به تناسب حوزه کاری خود می بایست کمال همکاری و مشارکت را بعمل آورند.

به گزارش دیارمیرزا، اباذری در ادامه در خصوص خدمات مراکز ماده ۱۶ گفت: معتادین متجاهر با دستگیری توسط نیروی انتظامی و با حکم قضایی به این مرکز معرفی خواهند شد.

وی همچنین در خصوص مراکز ماده ۱۵ در رشت، اظهار کرد: ۲۰ مرکز از ۵۰ مرکز ماده ۱۵ اشتان در مرکز استان قرار دارد و معتادین خود معرف را پذیرش می نمایند.

اباذری با اشاره به گرایش معتادان به مصرف مواد صنعتی، ورود همه دستگاه‌ها به عرصه مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با ارسال اطلاعیه به دانشگاه‌های مختلف، مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، حاضر به حمایت از پایان نامه‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ ۳ میلیون تومان و دانشجویان مقطع دکتری به مبلغ ۷ میلیون تومان می باشد.

وی ادامه داد: با ایجاد گروهک‌های مختلف از سوی طالبان در کشور افغانستان و منع کشت خشخاش و صادرات مواد مخدر از نوع سنتی، معتادان به سمت مواد صنعتی تمایل پیدا کرده‎اند.

اباذری در خصوص سامانه و تلفن گویایی جهت دریافت گزارش های مردمی گفت: هموطنان برای ارسال گزارش از حضور معتادان در محلات می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۵۹۰۰۰۷-۰۱۳ تماس بگیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر استان در رشت تصریح کرد: ۶۸ شهید و ۲۰ جانباز مواد مخدر در گیلان داریم که با رایزنی انجام شده قبل از شروع ماه صفر مراسمی درخور شأن این شهدا و جانبازان با حضور خانواده‌های آنان برگزار خواهیم کرد

Share