بهروزی فر: مدیران ناکار آمد و نالایق را کنار بگذارید

واردات برنج در این مقطع یعنی ناامید کردن کشاورزان|فرسوده ترین شبکه برق کشور را داریم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق خود خطاب به رییس جمهور گفت: دولت سیزدهم در مبارزه با رانت، فساد و ویژه خواری علی الخصوص در صنعت خودرو و فولاد به طور جدی اقدام کند.

خلیل بهروزی فر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی فر در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه؛ ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و سلام ودرود خدمت ملت شریف ایران گفت: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ، ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً، فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی؛ باز شد ماه محرم کربلا را بنگرید؛ حجّ عاشورای خون، سعی و صفا را بنگرید/باز شد ماه محرّم، کربلا را بنگر/کوی هفتادودو قربانی، منا را بنگرید/کوی هفتادودو قربانی، منا را بنگرید.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، افزود: جناب آقای رییسی با گذشت یکسال از دولت انقلابی متاسفانه عده‌ای از مدیران نالایق و بی‌تدبیر جامانده از دولت یازدهم و دوازدهم همچنان در بدنه دولت مردمی شما حضور دارند که با کارشکنی‌ها و ایجاد موانع به دنبال ناکارآمدی دولت مردمی و نارضایتی مردم هستند. در اسرع وقت نسبت به تغییر افراد نالایق در دولت مردمی اسباب تحقق عملی در پیشبرد عموم مردم و حل مشکلات اقتصادی اقدام عاجل و انقلابی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در مبارزه با رانت، فساد و ویژه خواری علی الخصوص در صنعت خودرو و فولاد به طور جدی اقدام صورت پذیرد با عنایت اصلاح ساختار مردمی کردن یارانه‌ها دقت ویژه‌ای نسبت به تامین اقلام عمومی و تامین کاهای اساسی کنترل و نظارت در قیمت کالا و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی صورت پذیرد و بدون هیچ ملاحظه‌ای با افراد متخلف برخورد قاطع قانونی گردد.

نماینده مردم فومن در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه‌ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم را داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: کشاورزان زحمتکش شالیکار استان‌های شمالی کشور بویژه استان گیلان که با رنج و مشقت محصول برنج خود را به مرحله برداشت رسانده‌اند، آیا در حق این کشاورزان جفا نیست که در این زمان تصمیم به واردات برنج خارجی و توزیع در سطح کشور گرفته می‌شود؟ چه پاسخی برای این قشر زحمتکش دارید.

نماینده مردم فومن یادآور شد: چنین اقداماتی در این مقطع یعنی ناامید کردن کشاورزان، یعنی ناامیدی عرصه تولید، همین کشاورزان برنج خود را هر کیلو ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان فروختند، اما دلالان، سودجویان و سوداگران برنج را به قیمت ۱۲۰ هزار تومان به بازار عرضه کرده‌اند. در سال زراعی جاری کشاورزان برای کشت، داشت و برداشت هزینه‌های گزاف و بسیار زیادی متحمل شدند. چگونه می‌شود در این بازار آشفته این هزینه‌ها را جبران کرد.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی برنج را در دستور کار خود قرار دهید و هزینه‌های تحمیل شده به کشاورزان را جبران نمایید، از واردات برنج خارجی جلوگیری کنیدو اجازه ندهید در سطح کشور توزیع بشود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: اقای محرابیان به اعتقاد بنده شاخص پایداری گیلان بسیار پایین است، متاسفانه باید گفت؛ ما فرسوده‌ترین شبکه برق کشور را داریم و از ۳۲ شرکت توزیع در سطح کشور در رتبه سی و نهم قرار داریم، شاخص برخورداری از کابل خودنگه‌دار، از ۳۹ شرکت در سطح کشور در جایگاه سی و هشتم قرار داریم. این چه نوع عدالتی است؟

بهروزی فر در پایان ضمن اشاره به اجرای پروژه‌ها آب و برق در شهرستان فومن و شفت خاطرنشان کرد: در توزیع امکانات و در اجرای پروژه‌های آب و برق، شهرستان‌های فومن و شفت فرسوده‌ترین و ناپایدارترین شبکه برق را در سطح کل استان دارند، امیدواریم که با تصمیمات درست و توسعه متوازن نسبت به شهرستان‌های شفت و فومن، که شفت از شهرستان‌های کم برخوردار و محروم در لیست ۳۱ شهرستان کشور قرارگرفته است، اقدامات لازم صورت پذیرد. و آخر الدعوه من الحمد و الله رب العالمین.

Share