هر آنچه درباره تابه گریل و خرید سرویس قابلمه باید بدانید

یکی از مجموعه های فعال در حوزه تولید ظروف آشپزخانه، گروه تولیدی کاویش است.

امروزه ظروف آشپزخانه از تنوع بالایی برخوردارند. انواع قابلمه ها و تابه ها با کاربردهای گوناگون در بازار به فروش می رسند. تابه گریل یکی از انواع تابه ها است که جهت سرخ کردن مواد غذایی مختلف مانند: انواع ماهی، گوشت قرمز و مرغ مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از خانواده ها در هنگام خرید سرویس قابلمه تابه های گریل را نیز خریداری می کنند. استیک پز نیز یکی دیگر از ظروف آشپزخانه است که همانند تابه ها جهت سرخ کردن مواد غذایی نظیر: گوشت و سبزیجات به کار می رود.

استیک پز

آشنایی با تابه گریل و مشخصات آن

تابه گریل یکی از ظروف آشپزخانه با کاربرد سرخ کردن انواع گوشت با روغن اندک است. این تابه ها به شکل مستطیل، گرد، مربع و بیضی هستند و در دو نوع برقی و غیر برقی طراحی و تولید می شوند. تابه گریل غیر برقی را روی شعله گاز یا زغال قرار می دهند و به این ترتیب مواد غذایی سرخ می شوند. تابه های گریل و معمولی با یکدیگر متفاوتند. این نوع تابه ها دارای شیارهایی در کف هستند و لبه های کوتاهی دارند.

هنگامی که مواد غذایی روی این تابه ها تهیه می شوند خط هایی روی سطح آنها ایجاد می شود. ایجاد این خطوط موجب جذابیت و افزایش اشتها می شود. تابه هایی که غیر برقی هستند به عنوان کباب پز نیز مورد استفاده قرار می گیرند ولی کباب پزها باز هم طرفداران خود را دارند.

معرفی مزیت های تابه گریل

تابه گریل در مقابل ماهیتابه های معمولی مزیت های متعددی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • مصرف روغن برای تهیه غذاهای سرخ کردنی در تابه گریل کم است. شما می توانید حتی مواد غذایی را بدون روغن در این ظروف سرخ کنید. فقط باید کف تابه را چرب کنید تا غذا به آرامی طبخ شود.
  • با استفاده از شیارهای کف تابه می توان روغن اضافی را به راحتی از غذا جدا کنید. اما جداسازی روغن از غذای پخته شده در ماهیتابه های معمولی بسیار مشکل یا غیر ممکن است. شیارها موجب جدا شدن روغن از غذا در کف تابه می شود.
  • روغن غذاهایی مانند گوشت چرخ کرده که چربی بسیاری دارند را می توان با کمک شیارهای تابه گریل جدا کرد. بسیاری از افرادی که رژیم غذاهای کم چرب دارند با استفاده از این تابه ها غذاهای کم چرب را تهیه می کنند.
  • امکان آشپزی در فضای باز نیز یکی دیگر از امتیازات تابه های گریل است. تابه های برقی و غیر برقی گریل را می توان به فضای باز برده و انواع مواد غذایی را تهیه کرد.

تابه گریل

انواع تابه های گریل از جهت متریال ساخت

تابه گریل را از متریال گوناگونی نظیر: چدن، سرامیک، استیل و آلومینیوم می سازند و هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی هستند.

  • تابه های چدنی در برابر حرارت مقاوم هستند و معمولا به صورت لعاب دار عرضه می شوند. غذا به این نوع ظروف نمی چسبد و شستن آنها آسان است.
  • تابه گریل استیل با متریال فولاد ضد زنگ ساخته می شود و دوام و ماندگاری بالایی دارد. این نوع ظروف دارای لایه نچسب هستند و این لایه موجب پخش شدن یکنواخت حرارت می شود. تابه هایی که از استیل ساخته می شوند در مقابل شکستن و ترک برداشتن مقاومت بالایی دارند.
  • تابه گریل سرامیکی حالت عدم چسبندگی دارد و گرما و حرارت را جذب می کند. از معایب این ظروف شکنندگی و ترک برداشتن آنها در برابر سقوط و ضربه است.
  • تابه های گریل آلومینیومی به صورت یکنواخت حرارت و دما را به تمام بخش های غذا می رسانند. لایه نچسب در کف تابه های آلومینیومی وجود دارد و این امر موجب نچسبیدن مواد غذایی به ته ظرف می شود.

توضیحاتی درباره خرید سرویس قابلمه به همراه استیک پز

خرید سرویس قابلمه یکی از امور مهم جهت پخت و پز و آشپزی است. به همین جهت باید در هنگام خرید دقت بسیاری به خرج دهیم. قابلمه ها در بازار در جنس ها، شکل ها و سایزهای گوناگونی عرضه می شوند و هر کس بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه خود آنها را انتخاب و خریداری می کند. قابلمه ها با متریال چدن، استیل، تفلون، گرانیت، آلومینیوم و غیره تولید و عرضه می شوند و هر کدام از این آنها ویژگی ها و مشخصات خاصی دارند.قابلمه های چدنی از دوام بالایی برخوردارند ولی دارای وزن بالایی هستند. پخش گرما به صورت یکنواخت انجام نمی شود ولی به مدت طولانی حرارت را در خود نگاه می دارد.

خرید سرویس قابلمه استیل نیز از جهت زیبایی و دوام گزینه مناسبی به شمار می رود ولی غذای خشک در آن می سوزد. قابلمه گرانیتی زیبا است و غذا در آن نمی چسبد. این ظروف وزن کمی دارند و مهاجرت مواد ساخت قابلمه به مواد غذایی صورت نمی گیرد. قابلمه های آلومینیومی وزن کمی دارند ولی در برابر غذاهای اسیدی واکنش نشان داده و متریال سازنده قابلمه وارد غذا می شود. خرید سرویس قابلمه سرامیکی هم به خانواده هایی که علاقه به ظروف زیبا، مقاوم در برابر خط و خش دارند پیشنهاد می شود. استیک پز نوعی تابه با کناره های کوتاه و شیارهای کف است که برای سرخ کردن سبزیجات و مواد گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاویش

یکی از مجموعه های فعال در حوزه تولید ظروف آشپزخانه، گروه تولیدی کاویش است. این گروه با بهره مندی از کادری مجرب، ظروف مختلف آشپزخانه اعم از سرویسقابلمه، استیک پز و تابه گریل را طراحی و عرضه می کند. تیم کاویش با هدف افزایش تولیدات داخلی و رقابت با محصولات خارجی در سال ۱۳۷۳ تأسیس شده است.

Share