محمدیاری در تذکر آیین نامه‌ای:

سازمان برنامه و بودجه چه راهکاری برای تکمیل پروژه‌های عمرانی معطل مانده دارد؟

نماینده مردم طوالش در مجلس با بیان اینکه حدود ۴ ماه و نیم از سال جاری گذشته، اما تاکنون حتی مبلغی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای یک مبالغه نامه یا مبادله نامه در طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی تخصیص نیافته، گفت: سازمان برنامه و بودجه چه راهکاری برای تکمیل پروژه‌های عمرانی معطل مانده دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۳ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه در مورد انجام وظایف محوله در برابر مجلس مسئولیت مشترک دارند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم با بیان اینکه آنچه از انجام وظایف از سوی سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود، اجرایی نشده، افزود: این سازمان مسئول برنامه ریزی و نظارت توسعه‌ای و راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی کشور است، با این وجود مشخص نیست که چه برنامه‌ای برای تکمیل پروژه‌های عمرانی که معطل مانده دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ ماه و نیم از سال جاری گذشته، اما تاکنون حتی مبلغی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای یک مبالغه نامه یا مبادله نامه در طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی تخصیص نیافته، به صحبت‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: وی بیان کرد که در ۴۳ سال اخیر این میزان تاخیر و تعلل در بحث تخصیص بودجه در بحث‌های عمرانی سابقه نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در دولت سیزدهم انتظار می‌رود که بسیاری از پروژه‌ها تکمیل و انجام شود؛ هیات رئیسه به این موضوع ورود کند، چرا که پشتکار مجلس موجب می‌شود در حوزه‌های عمرانی شاهد بالندگی باشیم.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با دعوت از سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای در این خصوص تشکیل و این مسئله را پیگیری کند.

وی اضافه کرد: دو راه برای تامین منابع مالی پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای وجود دارد؛ از آنجا که دولت در ابتدای سال درآمد ندارد یا باید از بانک مرکزی استقراض کند که این موضوع منجر به تولید پول پرقدرت خواهد شد یا از منابع مالیاتی.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روز گذشته این موضوع را پیگیری کردم، تصریح کرد: دولت می‌خواست در ۴ ماهه ابتدایی سال از بانک مرکزی استقراض نکند و تنخواه نگیرد، خوشبختانه این موضوع سپری شده است. در هفته جاری و آینده ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای تخصیص می‌یابد.

Share