روند اجرایی شدن قانون رتبهبندی معلمان شروع شده است | ارتقای نظام تعلیم و تربیت با اجرای رتبهبندی
وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصویب نهایی آئین نامه رتبه بندی در دولت و رفع ایرادهایی که از سوی کمیسیون تلفیق مجلس به آن گرفته شده بود، روند اجرایی شدن این قانون شروع شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور با اعضای شورای معاونان و با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار شد.
این گردهمایی با هدف بررسی آخرین موضوعات و مسائل آموزش و پرورش برگزار شد و در آن آخرین مراحل اجرایی قانون رتبهبندی معلمان و آئین نامه اجرایی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور در جریان نحوه اجرای این قانون در استانها و مناطق کشور قرار گرفتند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این نشست قانون رتبهبندی معلمان را فرصتی برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت، صلاحیتهای معلمی و معیشت معلمان دانست و بر اهمیت اجرای دقیق رتبهبندی معلمان از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استانها تاکید کرد.
وی با تاکید بر نقش هیأتهای ممیزه در اجرا و تسریع این قانون، هیأتهای ممیزه استانی را مأمور تسریع روند اجرایی این قانون در مناطق و استانها کرد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با تصویب نهایی آئین نامه رتبهبندی در دولت و رفع ایرادهایی که از سوی کمیسیون تلفیق مجلس به آن گرفته شده بود، روند اجرایی شدن این قانون شروع شده است.
در این گردهمایی، میزکار رتبهبندی با حضور مدیران کل حوزههای فناوری، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و سنجش و پایش کیفیت آموزشی تشکیل شد و نحوه تشکیل این ستادها در سطوح پایینتر از جمله استانها و مناطق تشریح و وظایف و مأموریتهای این میزهای کار شرح داده شد.
در این نشست مدیران مرکز فناوری، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هریک بخشهای مرتبط با آئین نامه اجرایی رتبهبندی را که مرتبط با حوزههای خود بودند، تشریح کردند.
نحوه انتخاب و فعالیت ارزیابان حرفهای در استانها، اعمال آخرین مدرک تحصیلی برای اجرای رتبه بندی، انجام خود اظهاری برای تکمیل فرمهای فردی، تکمیل روند امتیازبندی و قرار گرفتن هریک از همکاران در رتبههای مختلف به صورت سامانهای و. . از جمله مهمترین موارد مطرح شده در این نشست مجازی بود.
دیدگاه