دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت؛

در کربلا، ۲۰۰ پیامبر، ۲۰۰ وصی پیامبر و ۲۰۰ سبط پیامبر به شهادت رسیدند

آیت‌الله رضا رمضانی ۸ مرداد ۱۴۰۱ در مراسم صبح روز اول ماه محرم که در صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت برگزار شد، اظهار کرد: زیارت عاشورا به مقامات متعددی اشاره دارد و هر کس باید به اندازه درک و فهمش به این مقامات نائل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رضا رمضانی ۸ مرداد ۱۴۰۱ در مراسم صبح روز اول ماه محرم که در صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت برگزار شد، اظهار کرد: زیارت عاشورا به مقامات متعددی اشاره دارد و هر کس باید به اندازه درک و فهمش به این مقامات نائل شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مقامات ذکر شده در زیارت عاشورا اشاره و تصریح کرد: تولی، تبری، خونخواهی، وجاهت، شهادت، محمود، مشارکت در مصیبت، معرفت و محبت به اهل بیت(ع)، رجعت، برائت، لعن، ایثار، غربت، دوستی و نزدیکی به اهل بیت(ع) و … از جمله این مقامات است.

وی با بیان اینکه هر چیزی با معرفت باشد، ارزش پیدا می‌کند، افزود: معرفت و شناخت نسبت به امام(ع) بسیار مهم است همانطور که معرفت نسبت به احکام اهمیت دارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه اولین وظیفه نسبت به امام عصر(عج) و پیامبر(ص)، معرفت است، تاکید کرد: معرفت دارای دو نوع فقهی و عرفانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر چه شناخت و معرفت یک مداح بیشتر باشد، تأثیرش بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: قومی که معرفت و شناخت نداشته باشد، در حیرت است و جهل و نادانی به دنبال آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) دارای مقاماتی است که مهم‌ترین آن، معجزه است و انبیای الهی نیز از آن برخوردار بودند.

آیت‌الله رمضانی، نسخه همه پیامبران الهی را انسان‌سازی و شناخت راه و مقصد درست برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز دارای این نسخه شفابخش است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه هر کس به اندازه تقوایی که دارد می‌تواند از کرامت برخوردار شود، بیان کرد: امام حسین(ع) دارای مقام عصمت و مصونیت از گناه بودند که از ویژگی‌های مهم ائمه معصومین(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس به مقدار تقوایی که پیشه کند، می‌تواند از علم الهی برخوردار شود، افزود: خداوند نیز به همان اندازه به انسان علم و آگاهی می‌آموزد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امام حسین(ع) دارای مقام امامت به معنای خاص کلمه است، اظهار کرد: اباعبدالله الحسین(ع) همه چیز شامل همسر، فرزندان و مال خود را در راه اعتلای اسلام فدا کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به کرامتی که خداوند متعال به واسطه امام حسین(ع) به ما داده است اشاره کرد و گفت: خاک کربلا یکی از این کرامات است و خداوند، شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده است.

وی با بیان اینکه تربت امام حسین(ع)، ترس و خوف را برطرف می‌کند، تصریح کرد: بهترین تسبیح و مهر، تسبیح و مهری است که با خاک کربلا ساخته شده باشد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه خاک کربلا در تجارت سبب افزایش برکت و روزی می‌شود، خاطرنشان کرد: در کربلا، ۲۰۰ پیامبر، ۲۰۰ وصی پیامبر و ۲۰۰ سبط پیامبر به شهادت رسیدند که نشان‌دهنده متبرک بودن این خاک است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه باید قدر اربعین حسینی(ع) را بدانیم، اذعان کرد: انسان وقتی که در فضای زیارت قرار می‌گیرد، همه مدت زمان رفت و برگشت، جز عمرش حساب نمی‌شود.

Share