سرپرست دانشگاه گیلان تأکید کرد:

تولید اثر در حوزه تولید محتوای دفاع مقدس از مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه است

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت مناسب همکاری‌های فرهنگی دانشگاه در حوزه دفاع مقدس، گفت: دانشگاه برای مشارکت در روند تولید محتوای مستند و مستدل با جلوه‌های زیبای خلق شده از سوی شهدا و ایثارگران گیلانی در دوران دفاع مقدس آماده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، سه اثر از شهدای روحانی در پژوهشکده گیلان‌شناسی رونمایی شد که فرید نجفی، سرپرست دانشگاه گیلان در این مراسم از آمادگی دانشگاه گیلان برای تولید اثر در حوزه تولید محتوای دفاع مقدس خبر داد.

آیت‌الله رمضانی گیلانی در این مراسم بر ضرورت بهره گیری از زبان هنر برای تهیه، تولید و تدوین محتوای عمیق دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این مهم اولویتی ست که باید در بستر تجلی حماسه سازی‌های ماندگار رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد و زمینه‌ی آشنایی و الفت نسل جدید را با ارزش‌های مشهود در مکتب انقلاب فراهم سازد.

سرپرست دانشگاه گیلان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت مناسب همکاری‌های فرهنگی دانشگاه در حوزه دفاع مقدس، گفت: دانشگاه برای مشارکت در روند تولید محتوای مستند و مستدل با جلوه‌های زیبای خلق شده از سوی شهدا و ایثارگران گیلانی در دوران دفاع مقدس آماده است.

نجفی همچنین با توجه به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ی عظیمی از ناگفته‌ها و حماسه‌های بی‌بدیل است که استخراج این ذخایر عظیم درس آموز و انسان ساز، جامعه‌ی امروز ما را به سوی تعالی و کمال رهنمون خواهد کرد.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این مراسم طی سخنانی با توجه به اهمیت گسترش معارف دفاع مقدس اهتمام جدی برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس را از اولویتهای این بنیاد دانست و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تاکنون توانسته بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در خصوص معارف دفاع مقدس و مرتبط با رزمندگان و شهدای گیلانی را تهیه تدوین و چاپ نماید.

شایان ذکر است در انتهای این مراسم که به همت مدیریت نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس و با حضور جمعی از استادان، خانواده شهدا و مسولان استانی و دانشگاهی برگزار شد از کتاب‌های عطش تا عطش شامل زندگینامه‌ی روحانی شهید محمد علی اصغری، نگاهم در جاده ماند روایتی از زندگی روحانی شهید طاهر رمضان نیا و از باغ‌های سبز تا شط علی شامل خاطرات شفاهی ابوالقاسم عباس بزانی رونمایی شد.

Share