در جلسه مدیریت پسماند رودبار مطرح شد؛

انتقاد شهردار توتکابن از نشست های بی نتیجه پسماند

شهردار توتکابن با انتقاد از نشست های بی نتیجه پسماند گفت: این نشست ها گفتمان محور بوده و به جای ارائه راهکار تنها به محلی برای گزارش عملکرد تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، علی نوری پور پیش از ظهر پنج شنبه در نشست کمیته پسماند شهرستان رودبار با انتقاد از بی نتیجه بودن این گونه نشست‌ها اظهار کرد: در نشست‌های مدیریت پسماند به جای ارائه راهکار گزارش عملکرد ارائه می‌شود که این رویه سازنده و مؤثر نیست.

وی با بیان اینکه جلسات پسماند بیشتر گفتمان محور است، افزود: جلسات، نشست‌ها و اقداماتی که در حوزه پسماند صورت می‌گیرد حکم مسکن برای درمان و رفع این ابر مسئله را دارد.

شهردار توتکابن با بیان اینکه مدیران شهری رکن اصلی مدیریت پسماند هستند، گفت: شهرداران و مدیران شهری بدون هیچ گونه حمایت مالی در جمع آوری و ساماندهی پسماند میدان داری می‌کنند و با دست‌های خالی هم نمی‌توان این مسئله را حل کرد.

نوری پور از جمع آوری روزانه ۱۰ تن زباله در شهر توتکابن خبر داد و اضافه کرد: در گذشته روزانه ۳ تن زباله در این شهر تولید می‌شد و این روند افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری توتکابن به دلیل قرارگیری در تلاقی دو بخش خورگام و رحمت آباد و بلوکات، تمامی زباله‌های این دو بخش را جمع آوری می‌کند.

شهردار توتکابن با ابراز گلایه از محدودیت‌های امکانی و اعتباری در بخش مدیریت پسماند و سایر حوزه‌ها تصریح کرد: امکانات و اعتبارات شهرداری توتکابن برای جمع آوری و ساماندهی پسماند دو بخش خورگام و رحمت و آباد و بلوکات کافی نیست.

نوری پور خواستار تجهیز زباله سوز برای شهرداری‌ها برای جمع آوری پسماند شد و بیان کرد: با تجهیز زباله سوز در بدنه مدیریت شهری بخش اعظمی از مشکلات حوزه پسماند حل می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های مالی و اعتباری گریبان گیر شهرداری‌ها است، افزود: با تشکیل جلسه و ارائه گزارش کار، گره‌ی از مشکلات شهرداران و شهرداری‌ها حل نمی‌شود.

Share