فرماندار فومن خبر داد؛

افتتاح پل های کلفت و خسروآباد در سال جاری | تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به مساله تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان فومن اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری مستمر، پل های کلفت و خسروآباد در سال جاری افتتاح خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از ظهر روز پنجشنبه مورخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، نشست خبری موسی فکور فرماندار شهرستان فومن با حضور خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین اطلاع‌رسانی درخصوص پروژه‌های هفته دولت در شهرستان برگزار شد، فرماندار فومن با قدردانی از خدمات و تلاش‌های خبرنگاران شهرستان در زمینه خبررسانی و اطلاع‌رسانی عمومی، اظهار کرد: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی دقیق، بموقع و صادقانه، با تحریف ها، هجمه‌ها و تغییر واقعیات نظام توسط دشمن، مقابله می‌کنند و بنابراین نقش مهمی در تبیین سیاست‌ها و خدمات نظام و دولت ایفا می‌کنند.

فکور با اشاره به این که نیازمند همراهی و معاضدت خبرنگاران عزیز و اصحاب محترم رسانه هستیم، افزود: در راستای تبیین و تشریح خدمات به مردم، خبرنگاران مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به نگرش خود در قبال خبرنگاران شهرستان، اظهار کرد: همواره آماده همکاری و تعامل با خبرنگاران هستم و نگاه سیاه و سفید به افراد ندارم؛ درب اتاق بنده به روی همه باز است و به دور از نگاه سلیقه ای، پذیرای تمام اصحاب محترم رسانه هستم.

فکور با بیان این که در آستانه هفته دولت هستیم، یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت را گرامی داشت و افزود: در نتیجه آخرین و جدیدترین تغییرات در پروژه ها، در هفته دولت سال جاری، ۹۵ پروژه به مجموع اعتبار ۵۲.۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی در این زمینه به شماری از پروژه‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: انجام آسفالت به طول ۱۵.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان، نصب ۱۹ ترانس و کشیدن ۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتبار ۷ میلیارد تومان، احداث چند واحد مسکن مددجویی با اعتبار ۲.۸ میلیارد تومان، طرح آبرسانی با اعتبار ۱.۸ میلیارد تومان، افتتاح دو واحد تولیدی با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان، احداث شبکه فرعی آبرسانی کشاورزی با اعتبار ۳.۴ میلیارد، افتتاح تصفیه خانه آب بیمارستان و چند خانه بهداشت با اعتبار ۱.۸ میلیارد تومان، بازنگری طرح هادی ۳۵ روستا در قالب ۲۱ طرح در روستاهای مختلف با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دولت سال جاری در شهرستان می‌باشد.

فکور در این جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان و نماینده ایشان به شهرستان، ضمن اشاره به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی پل ورودی فومن، به تصویب اعتبار برای پل کلفت و پل قلعه رودخان اشاره کرد و افزود: برای تصفیه خانه کوچیچال نیز اعتبار در نظر گرفته شده است و به طور مشترک با پیگیری نماینده شهرستان، در صدد جذب این اعتبارات هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین شهرستان فومن در بخشی از مصوبات استانی نظیر لاینینگ انهار، اجرای طرح هادی، پروژه‌های برق، آب، به ویژه پروژه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب شهر فومن و… سهم دارد. در حوزه آب، حفر چاه در نقاط مختلف شهرستان از جمله توسه کله در دستور کار قرار دارد و بخشی از آن‌ها در حال اجراء است.

فکور اشاره کرد: در سال جاری، در بخش برق، مطلوب عمل کرده‌ایم و در حوزه نانوایی‌ها نیز در صدد بهبود عملکرد نانوایان از طریق نظارت مستمر روزانه هستیم.

فرماندار شهرستان فومن در پاسخ به پرسش دیگری با اشاره به مساله تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان فومن، این فرصت را امتیازی ارزشمند برای شهرستان دانست و افزود: دانشگاه فرهنگیان جزئی از ساختار وزارت آموزش و پرورش و برای پرسنل این وزارت خانه است، لذا خدمات و دستاوردهای آن به کل به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

فرماندار فومن با بیان این که شهرستان‌ها به دنبال امتیاز چنین دانشگاهی هستند، اقبال شهرستان فومن در گرفتن امتیاز این دانشگاه را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد همگان از مزایای این ظرفیت و اعتبار برای شهرستان آگاه باشند.

فکور افزود: اولویت برای ما، فضای آموزشی است، در صدد بازپس گیری مکان اجاره داده شده به دانشگاه دامون هستیم و همچنین درصدد تعیین تکلیف مدرسه فاطمیه هستیم که بلااستفاده مانده است، تا از این طریق سرانه فضای آموزشی شهرستان را افزایش دهیم.

وی در این راستا اشاره کرد: قصد ندارم درباره نحوه مدیریت و سیاستگذاری‌های گذشته در بخش آموزش و پرورش اظهار نظر کنم، اما مسائلی که بحث آن تا کنون ادامه یافته، به تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده در گذشته بازمی گردد. با این توصیف، اکنون زمان ارتقای عملکرد و بهبود شرایط و حرکت به جلو با همدلی و تعامل میان تمام مدیران، دست اندرکاران و جامعه عزیز فرهنگی شهرستان است.

فرماندار فومن در بخش دیگری از سخنان خود، همچنین اشاره کرد: همدلی خوبی بین مجموعه اداری و مدیران شهرستان است و ضرورت دارد حاصل تمام تلاش‌ها به نفع مردم عزیز باشد. در این راستا، کار آسفالت درون شهری در فومن به زودی با شدت و سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی در ادامه، با اشاره به سیلاب سال ۹۷، اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری مستمر، پل های کلفت و خسروآباد در سال جاری افتتاح خواهند شد.

Share