امام جمعه رشت؛

اسرائیل در مقابل جریان مقاومت درمانده شده | ایران شاخ آمریکا را شکسته است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مهمترین ویژگی ماهواره خیام پایش از راه دوراست گفت: تبلیغات منفی علیه ماهواره خیام عصبانیت غرب از موفقیت فضایی ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبسنان، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه، ۲۱ مرداد) در مصلی امام خمینی (رحمه الله) رشت، با افتخارآمیز توصیف کردن پرتاب ماهواره خیام، گفت: این ماهواره هشتمین ماهواره پرتاب شده ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: مهمترین ویژگی ماهواره خیام پایش از راه دور است.

امام جمعه رشت افزود: پایش منابع آبی، حوادث و بلایای طبیعی، رصد ساخت و سازهای غیر مجاز، مقابله با جنگ خواری و پایش مخاطرات محیط زیست از کارکردهای ماهواره خیام است.

وی تاکید کرد: این ماهواره در مالکیت ایران است و دلیل پرتاب آن از پایگاه قزاقستان، ارزان‌تر تمام شدن هزینه‌های پرتاب است.

فلاحتی، تبلیغات منفی علیه پرتاب ماهواره خیام را کوچک شمردن حضور ایران بین کشورهای دارای فناوری فضایی دانست و گفت: این دانش تاکنون در اختیار کشورهای غربی بود و عصبانیت غرب و غرب دوستان موفقیت فضایی ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با قدردانی از حضور پر شور ملت ایران در عزاداری ماه محرم گفت: پس از سه سال کرونا، مردم ایران غیرت عاشورایی خود را نشان دادند.

وی اعلام کرد: حضور در مراسم عزاداری مختص ملت ایران نبوده و در کشورهای بسیاری حتی در اروپا و غرب برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری برگزار شده است.

فلاحتی گفت: در ۴۰ شهر نیجریه با وجود حمله پلیس این کشور به عزادران مراسم عزاداری برگزار شد.

امام جمعه رشت با محکوم کردن دخالت آمریکا در امور کشورهای مختلف اظهار داشت: دخالت آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در امور تایوان باعث تنش در منطقه آسیا شده است.

وی اعلام کرد: آمریکا در دنیا مانند موش آب کشیده شده چون ایران شاخ آمریکا را شکسته است.

فلاحتی گفت: دخالت آمریکا در تایوان و اوکراین به خاطر ترس از قدرت روز افزون روسیه و چین است.

وی تصریح کرد: آمریکا مانند ماجرای اوکراین به دنبال فروش سلاح به تایوان و کاهش سرعت قدرت اقتصادی و نظامی چین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به پیروزی حماس در مبارزه سه روز با رژیم اشغالگر قدس، گفت: اسرائیل در مقابل جریان مقاومت درمانده شده است.

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود درباره روز حمایت از صنایع کوچک، ادعان داشت: یکی از سازه‌هایی که در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نقش دارد و اشتغالزایی می‌کند ایجاد بنگاه‌های کوچک تولیدی است.

وی یادآور شد: مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های فنی فراوان در کشور داریم که نیروهای متخصص تربیت می‌کنند و با استفاده از همین قشر می‌توان تولید و اشتغالزایی کرد.

فلاحتی اظهار داشت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی باعث کاهش تصدی دولت، کاهش آسیب‌های اقتصادی و مردمی‌سازی تولید و اقتصاد می‌شود.

خطیب نماز جمعه رشت در خطبه نخست با اشاره به حقوق پدران و مادران نسبت به فرزندان، گفت: یکی از حقوق فرزندان این است که پدران و مادران حق ادب به فرزندان را ادا کنند.

وی اضافه کرد: در خانواده‌هایی که با شخصیت و فرهیخته هستند، پدران و مادران، فرزندان را با الگوهای متعالی و افراد دارای شخصیت متعالی آشنا می‌کنند تا فرزندان تربیت عالی پیدا کنند.

فلاحتی گفت: ادب رفتاری در دو عرصه شخصی و اجتماعی تجلی پیدا می‌کند. بخش بزرگ ادب رفتاری انسان در جامعه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

امام جمعه رشت اظهار داشت: پدر و مادر باید از ادب رفتاری برخوردار باشد تا فرزندان هم در دوره تربیت از والدین خود الگو گرفته و ادب رفتاری داشته باشند.

Share