چگونه می توان با خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را دریافت کرد؟

کشور ترکیه جزو یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران به حساب می آید که هر ساله پذیرای تعداد زیادی ایرانیان که به این کشور سفر می‌کنند، می باشند. عواملی همچون نزدیک بودن از لحاظ فرهنگی، جذابیت‌های توریستی و وضعیت رو به رشد اقتصادی این کشور باعث شده است بعضی از ایرانیان به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این کشور فکر کنند.

کشور ترکیه جزو یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران به حساب می آید که هر ساله پذیرای تعداد زیادی ایرانیان که به این کشور سفر می‌کنند، می باشند.

 این کشور در دو قاره‌ی آسیا و اروپا واقع شده است. به علت آب و هوای مناسب و همینطور مکان‌های دیدنی جذاب هر ساله پذیرای تعداد زیادی از توریست از سراسر دنیا می باشد.

عواملی همچون نزدیک بودن از لحاظ فرهنگی، جذابیت‌های توریستی و وضعیت رو به رشد اقتصادی این کشور باعث شده است بعضی از ایرانیان به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این کشور فکر کنند.

 بعضی از ایرانیان به اقامت ترکیه با خرید ملک فکر می‌کنند و بعضی دیگر نیز قصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور را دارند.

اما مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوند، مشکل اقامت است که به عنوان یک چالش اساسی بر سر راه آن‌ها قرار دارد.

 بر طبق قوانین جدید دولت ترکیه، یکی از شیوه های دریافت اقامت ترکیه می توان به خرید ملک در ترکیه اشاره کرد. که وب سایت ترامند در این زمینه یکی از بهترین مجموعه ها برای مشاوره در این زمینه می باشد.

خرید ملک در ترکیه و شرایط دریافت اقامت

افرادی که به هر علتی تمایل به اقامت بیش از ۹۰ روز در این کشور را دارند، باید از اداره‌ی مهاجرت کارتی را با عنوان کارت اقامت ترکیه دریافت کنند و این جزء شرایط اقامت در ترکیه به حساب می آید. این شرایط به طور معمول جزء شرایط مسافرت به کشور ترکیه نیز می باشد.

ایرانیانی که در حال حاضر به ترکیه سفر می‌کنند، این اجازه را دارند برای ۹۰ روز با پاسپورت ایرانی در ترکیه اقامت داشته باشند. که این مدت زمان به طور معمول برای سفرهای توریستی و کاری کافی می باشد.

در کنار این شرط، دولت ترکیه برای تشویق مردم سایر کشورها به سرمایه‌گذاری در این کشور، در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت به کسانی که ملکی را خریداری می‌کنند، شرایط در یافت اقامت یک ساله را فراهم کند. البته این مدت زمان بعدها در سال ۲۰۱۷ به دو سال افزایش یافت.

اکنون کسانی که در ترکیه خانه تهیه می کنند، می‌توانند به طور موقت و سالانه اقامت موقت خود را تمدید نمایند.

اقامتی که دولت ترکیه به خاطر خرید خانه در این کشور به خریداران می‌دهد، از نوع موقت بوده که البته قابل تمدید است.

 افرادی که در کشور ترکیه خانه می‌خرند، می‌توانند به مدت یک سال اقامت موقت دریافت کنند. اگر بعد از گذشت یک سال همچنان صاحب خانه باشند و سند آن نیز به نامشان باشد، می‌توانند اقامتشان را برای یک سال دیگر تمدید کنند.

کسانی که خواهان اخذ اقامت دائم در ترکیه هستند باید حداقل بین ۵ تا ۸ سال اقامت موقت داشته باشند؛ در این صورت با برخوردار بودن از بیمه و سایر شرایط اقامت در ترکیه می‌توانند درخواست اقامت دائم کنند.

مزیت های خرید ملک در ترکیه

ترکیه از کشورهایی است که امروزه از لحاظ اقتصادی و تفریحی دارای جایگاه ایده آلی می باشد. از طرفی با توجه به جانمایی این کشور در همسایگی ایران، سبب شده تا بسیاری از ایرانیان بخواهند در این کشور سرمایه گذاری نموده و اقامت آن را اخذ کنند.

 با این وجود برخی از افراد می خواهند قبل از اقدام برای خرید ملک در ترکیه با مزیت های آن آشنایی پیدا کنند. مزیت های خرید ملک در این کشور به شرح زیر می باشد:

در صورتی که ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار خریداری نمایید، می توانید حق شهروندی این کشور را دریافت کنید.

 به همین علت در طول کوتاه ترین زمان ممکن می توانید از پاسپورت ترکیه خود و خانواده برخوردار شوید.

 همینطور در کوتاه ترین زمان ممکن قادر به دریافت ویزای ارزشمند این کشور می باشید. بر این اساس بدون گرفتن ویزا می توانید به ۷۱ کشور دنیا سفر کنید.

از طرفی با خرید ملک در ترکیه، قادر خواهید بود بدون نیاز به ویزا و حضور در این کشور، اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

شرایط استفاده از تحصیلات رایگان و دریافت تمامی خدمات بیمه از دیگر مزایای خرید ملک در ترکیه می باشد که می توان به آن اشاره کرد.

با توجه به اینکه شما بعد  از خرید ملک در این کشور اقامت آن را دریافت می کنید، دو تابعیتی خواهید شد. به همین علت می توانید از حقوق هر دو کشور استفاده نمایید.

می توانید ملک خریداری شده را با قیمت ایده آل اجاره دهید.

از مزایای دریافت حقوق بازنشستگی و حق رای از دیگر مزیت های این کشور می باشد.

می توانید در فرصت های شغلی بین المللی و جهانی این کشور شرکت نمایید و از تمامی امکانات و مزایای آن بهره ببرید.

با دریافت اقامت این کشور، می توانید برای دریافت ویزای انگلیس، ویزای مولتی شینگن و ویزای استرالیا اقدام نمایید.

نکات مهم در زمان خرید ملک در ترکیه

در زمان خرید ملک در ترکیه نکات زیر را در نظرداشته باشید:

در پروژه‌هایی خانه بخرید که قبلا در آن خارجی‌های دیگر خانه خریدند و اقامت دریافت کرده اند.

قبل از خرید و پرداخت پول، کپی از سند را به اداره اسناد ببرید تا از صحتش مطمئن شوید.

در زمان خرید یک مترجم رسمی تمام مدارک را به انگلیسی ترجمه می‌کند. این مترجم مورد تایید اداره اسناد است.

مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه به شرح زیر می باشد:

 پاسپورت، شماره مالیاتی (ورگی نومارسی) و چهار قطعه عکس.

هزینه مالیاتی خرید ملک برای خارجی‌ها رایگان است و نباید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنید.

قوانین درباره خرید ملک در ترکیه با وام و به صورت کمی متفاوت است.

مراحل خرید خانه در ترکیه

سرمایه گذاران زمانی که آپارتمان و یا خانه مورد نظر خود را انتخاب کردند می توانند با جزئیات قرار داد و شرایط خرید ملک در ترکیه و ارزیابی توافق نامه اقدام به بستن قرار داد کنند.

 سرمایه گذاران خارجی می توانند در مدت زمان حضور خود در ترکیه از وجود یک مترجم حقوقی که مورد تایید دفاتر اسناد رسمی دولت ترکیه می باشد، راهنمایی دریافت کنند.

 همینطور افراد می توانند برای این امر از وکیل خبره ای که با قوانین خرید ملک در ترکیه آشنا می باشد، کمک بگیرند.

در مرحله بعدی افراد می بایست گذرنامه خود را برای ترجمه به دفتر اسناد رسمی ببرند. این کار برای ضریب امنیتی بالا از الزامات دولت ترکیه می باشد.

 سپس طرفین قرارداد که از سمت ترکیه مشخص گردیده می توانند قرار داد مورد نظر را امضا کنند. در این مرحله متقاضیان می توانند مبلغی که بر سر آن توافق کرده اند، به حساب فروشنده واریز نمایند.

 پس از آن شخصی که وکالت شما را بر عهده دارد می تواند قرار داد را بر طبق شرایط و مکان مشخص شده ملک خریدار، اطلاعات تکمیلی همچون تعداد طبقات، شرایط اسکان و همینطور گذرنامه خریدار را برای تبدیل به یک سند رسمی به مراجع مربوطه ارائه دهند  تا پروسه بر طبق قوانین ترکیه صورت گیرد و سند رسمی اعطا شود.

این سند تی ای پی یو نام دارد که شامل عکس مالک و یک تمبر و امضای رسمی خریدار می باشد. این موضوع بسیار مهم می باشد که افراد با ارزیابی اطلاعات ثبت شده، اطمینان خاطر پیدا کنند.

پس از تمام شدن این مرحله اداره مالیات محلی باید برای افراد یک حساب بانکی در ترکیه باز کند و این موضوع جهت خرید ملک در ترکیه الزامی است.

 بعد از باز کردن حساب بانکی، یک شماره مالیات اختصاصی به سرمایه گذاران تعلق می گیرد که باید آن را در شهرداری محلی و منطقه به ثبت برسانند.

در مرحله انتقال سند به خریداران ملک در ترکیه ۴٪ از ارزش ملک را به عنوان مالیات و عوارض از افراد دریافت می کنند، که به شکل مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم می گردد.

چنانچه در زمینه مهاجرت و همینطور خرید و اخذ اقامت ترکیه نیاز به راهنمایی داشتید، می توانید به آدرس سایت معتبر مهاجرتی ترامند مارجعه کنید و از کارشناسان این مجموعه که در این حوزه خبره هستند، راهنمایی بگیرید.

Share