مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خبر داد:

وقوع سیل در استهبان فارس، جان ۵ گردشگر را گرفت

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در سه شهرستان شرقی فارس، ۵ نفر جان باختند و عده‌ای مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در سه شهرستان شرقی فارس، ۵ نفر جان باختند و عده‌ای مصدوم شدند.

خلیل عبداللهی اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

عبداللهی افزود: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آن‌ها ورود کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

حسین درویشی در این باره گفت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت‌هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد درصدی در آمدند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این باره گفت: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنابه به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متاسفانه تا این لحظه پنج نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده اند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان تعداد پنج نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده‌اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امدادرسانی و خدمات‌رسانی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

Share